کد خبر: 37784
A

رای مثبت نمایندگان مجلس به دو فوریت طرح بیت المقدس، پایتخت همیشگی فلسطین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

رای مثبت نمایندگان مجلس به دو فوریت طرح بیت المقدس، پایتخت همیشگی فلسطین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به بررسی دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین پرداخت و دو فوریت آن را با 187 رای موافق، 15 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر تصویب کردند.
در مقدمه این طرح که به امضای 63 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده آمده است: بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان از جایگاه مهمی در بین مسلمانان برخوردار است. متاسفانه رییس جمهوری آمریکا اخیرا در اقدامی غیرقانونی و با زیرپاگذاشتن قواعد حقوق بین الملل و نادیده گرفتن جایگاه حقوق سازمان ملل و در حمایت از رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل به صورت یک جانبه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی معرفی کرد در حالی که سازمان ملل با توجه به آخرین معاهده صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین (معهده 1993 اسلو) بخش شرقی و حتی بخش های غربی بیت المقدس را جزو اراضی اشغالی و متعلق به کشور فلسطین می داند.
در صورت تصویب نهایی این طرح ماده واحده ای به عنوان تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19 اردیبهشت ماه 1369 الحاق می شود.
براساس این تبصره بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.
بررسی جزییات این طرح دو فوریتی در جلسه آینده مجلس در دستور کار نمایندگان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در چند هفته گذشته اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
ترامپ در این سخنان از وزارت خارجه این کشور خواست که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس آغاز کند و سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
پس از اعلام ترامپ، سردمداران و مردم کشورهای مختلف جهان این اقدام ترامپ را محکوم کردند
مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنج شنبه گذشته و در جلسه اضطراری پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع را به تصویب رساند.
بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل هر تصمیمی که به تغییر در هویت، وضعیت یا ترکیب جمعیتی بیت المقدس منجر شود، ملغی محسوب می‌شود و کشورهای عضو سازمان ملل باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت رفتار کرده و از گشایش نمایندگی‌های دیپلماتیک در این شهر خودداری کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر