کد خبر: 37812
A

بودجه آموزش و پرورش از 16 درصد به 9 درصد کاهش یافته است

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده 9 درصد بودجه عمومی کشور به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته در حالی که بودجه این وزارتخانه 16 درصد بودجه عمومی بود.

بودجه آموزش و پرورش از 16 درصد به 9 درصد کاهش یافته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در اخطاری با استناد به بند 9 اصل سوم قانون اساسی افزود: لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در برخی زمینه ها نگرانی های جدی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در بخش آموزش و پروش 9 درصد بودجه عمومی کشور به این وزارتخانه اختصاص یافته در حالی که بودجه این وزارتخانه 16 درصد بودجه عمومی بوده است.
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: طبق آمارها یک تریلیون و 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم داریم که این نقدینگی باعث افزایش درآمد و سایر موارد بین مردم شده و این تبعیض ناروا است.
سلیمی افزود: طبق نظر رسمی بعضی از مراجع درآمد دهک های پایین و دهک های بالا به شدت افزایش پیدا کرده است چه کسی باید این ها را سامان دهد، سیاست های اقتصادی که در حال اعمال شدن است فاصله بین فقیر و غنی را افزایش می دهد که باید هیاتی تشکیل شود و این موضوع را ساماندهی کند.
علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار یادآور شد: فعلا که دست نمایندگان در بودجه باز است و مجلس تلاش می کند تعدیلی در بودجه ایجاد شود.

** دولت لایحه بودجه 97 را پس بگیرد
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نیز در تذکری با استناد به ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: حدود یک سال است قانون تصویب کردیم عشایر و روستایانی که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده ‌اند و 70 سال سن دارند باید بتوانند طبق قانون بازنشسته شوند.
وی افزود: احکام بازنشستگی برخی از این بازنشستگان صادر شده اما احکام تعداد بیشتری از آنان باقی مانده اما اجرای قانون متوقف شده است.
وی در ادامه گفت: فضایی که در کشور درباره لایحه بودجه سال 1397 کل کشور ایجاد شده و این گرانی با بحث دولت مبنی برکاهش تورم و تک رقمی شدن منافات دارد لذا پیشنهاد می کنم لایحه بودجه را پس بگیرد و آن را اصلاح کند و گرانی ها را از آن حذف کند.
علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهارداشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید علت توقف اجرای قانون بازنشستگی را اعلام کند.
وی افزود: اگر مجلس کلیات لایحه بودجه 1397 کل کشور را رد کند امکان اصلاح این لایحه برای دولت به وجود می ‌آید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر