کد خبر: 37834
A

سپنتا نیکنام برای بازگشت به شورای شهر چه مراحلی باید طی کند؟

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس مراحلی که برای بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باید طی شود را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد محمودی شاه‌نشین در خصوص بررسی طرح دو فوریتی اصلاح تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور انتخاب شهرداران اعاده شده از شورای نگهبان در کمیسیون شوراها، اظهار داشت: موضوع حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراها که ایرادی از سوی شورای نگهبان بر آن وارد شده در دستور کمیسیون شوراها قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که شورای نگهبان ایراد بنیادینی بر آن وارد کرده یا باید این موضوع در کمیسیون رد شود یا اینکه مورد اصرار نمایندگان قرار گیرد، به معنای دیگر این موضوع قابل اصلاح نیست.

محمودی شاه نشین متذکر شد: اگر این موضوع در کمیسیون شوراها مورد اصرار قرار گیرد و صحن نیز به آن رای بدهد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

وی افزود: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوبه مجلس شورای اسلامی را بپذیرد، سپنتا نیکنام می‌‎تواند به شورای شهر یزد بازگردد، زیرا در صورت تصویب تبصره 5 ، گفته شده که این قانون شامل پنجمین دوره انتخابات شوراها نیز می‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص مینو خالقی و انتخابات مجلس دهم اصفهان اینگونه نبود و منتخب رد شده نمی‌توانست به مجلس ورود کند، زیرا استفساریه آن موضوع شامل انتخابات مجلس دهم نمی‌شد ولی در مصوبه مجلس تصریح شده که دوره پنجم شوراها را نیز شامل می‌شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر