کد خبر: 37836
A

هیچ وقت مدعی نبودیم که در دستگاه قضایی، متخلف پیدا نمی‌شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما هیچ وقت ادعا نداشتیم که در دستگاه قضایی فرد متخلف پیدا نمی‌شود.

هیچ وقت مدعی نبودیم که در دستگاه قضایی، متخلف پیدا نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره نحوه رسیدگی سازمان بازرسی کل کشور به تخلفات گفت: سازمان بازرسی کل کشور مواردی را به صورت برنامه‌ریزی شده و برخی موارد را هم به صورت پیش بینی نشده و فوق العاده بررسی می‌کند. مواردی که سازمان بازرسی متوجه می‌شود جرم هستند را به دستگاه قضا ارسال می‌کند و اگر جرم نبود، تذکر می‌دهد و اگر نکات مثبتی هم دید اعلام می‌کند و پیشنهادهایی هم ارائه می‌دهد.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات احمدی نژاد آیا دستگاه قضا با برگزاری دادگاه علنی موافقت می‌کند؟ گفت: ما ناچار به اجرای قانون هستیم و قانون موارد برگزاری دادگاه علنی را هم مشخص کرده است.

سخنگوی قوه‌ قضاییه در پاسخ به سئوالی در خصوص اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر اینکه برخی مسئولان در قاچاق کالا سهیم هستند؟ اظهار کرد: از ایشان پرسیدم که گفتم شما چه کار کردید که گفتند ما ورود کردیم و بر اساس گزارشات رسیده و بازرسی‌های انجام شده در حال رسیدگی و تعقیب موضوع هستیم و ان‌شاء‌الله خیلی هم این تحقیقات طول نمی‌کشد. مساله قاچاق یک امری است که مقابله و مبارزه با آن، امروز جزء واجبات است زیرا زیانی که در این شرایط وارد می‌شود، قطعاً می‌شود گفت قاچاق کالا، حرام و جرم است و مقابله با آن لازم و واجب و قانونی است. سوال این است که آیا به مقدار لازم وقت گذاشته شده است؟ آیا این مقدار قاچاق وارده، می‌تواند از روی سهل انگاری و بدون تقصیر باشد؟

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات منصور نظری در دیدارش با دانشجویان و اینکه آیا مسائل مطرح شده از سوی این فرد به قوه قضاییه وارد است یا خیر و اینکه علیه وی اعلام جرم شده است؟ رییس قوه قضاییه علیه وی اعلام جرم نکرده است و نسبت به مطالبی که وی می‌گوید دستگاه‌های دیگر می توانند اعلام جرم کنند زیرا به صورت مطلق می‌گفت که قضات، کارشناس و وکلا فاسد هستند و اینگونه حرف زدن قطعا کاری را اصلاح نمی‌کند و حتما این راه اصلاح نیست و قضات، کارشناس و وکلا می‌توانند علیه این فرد شکایت کنند و اگر شکایت شود حتما تحت تعقیب قرار می‌گیرد. این فرد ادعاهایی را مطرح کرده که با دستور ویژه رییس قوه قضاییه رسیدگی شده است. بنابراین اینکه رسیدگی نشده، حتما خلاف است و اینکه بگوییم حتماً همه فاسد هستند، درست نیست. شاید هم ادعای این فرد درباره برخی وکلا و قضات درست باشد، اما نتوانسته ثابت کند.

وی افزود: ما هیچ وقت ادعا نداشتیم که در دستگاه قضایی فرد متخلف پیدا نمی‌شود، حرف ها و کارهای این فرد جای شکایت دارد و اگر قضات و وکلا و کارشناسان شکایت کنند، رسیدگی می‌شود. مجددا تاکید می کنم که  رییس قوه قضاییه هم علیه وی اعلام جرم نکرده است.

ادامه دارد...

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر