کد خبر: 37853
A

ذوالقدر: استفاده بهینه از ظرفیت‌های ایران و سوریه سبب ارتقا وضعیت زنان در دو کشور می شود

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های سوریه گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و دیدگاه‌های مثبت ایران و سوریه، می‌تواند سبب ارتقا و بهبود وضعیت زنان در دو کشور شود.

ذوالقدر: استفاده بهینه از ظرفیت‌های ایران و سوریه سبب ارتقا وضعیت زنان در دو کشور می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر روز یکشنبه در این دیدار تأکید بر روابط مستحکم بین دولت و ملت ایران و سوریه گفت: دو کشور از توانمندی‌ های بالایی برای تقویت روابط به ویژه در زمینه‌های مربوط به زنان و خانواده برخوردار هستند و ما امیدواریم با همکاری پارلمانی شاهد توسعه و گسترش فعالیت ها در این حوزه باشیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصویب مصوباتی چون طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و مسائل مرتبط با آن از قبیل اشتغال زنان، حل مشکل بیمه، اختصاص وام‌های بدون بهره برای زنان کارآفرین و همچنین تلاش برای تصویب مصوبه‌ای جهت حضور 30 درصدی زنان در مناصب، در شورای عالی اداری را از اقدامات این فراکسیون است.
وی اظهار کرد: زنان در کشور ما در همه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی حضور دارند و در امر آموزش پیشگام هستند همچنین در بخش آموزش و پرورش و خدمات پرستاری بیش از 70 درصد شاغلان را زنان تشکیل می‌دهند.
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: مطمئناً استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و دیدگاه های مثبت دو طرف می‌تواند سبب ارتقا و بهبود وضعیت زنان در دو کشور شود.

** همکاری‌های دوجانبه باعث ارتقای سطح فردی و اجتماعی زنان ایران و سوریه می‌شود
در این دیدار ماری البیطار و جورجینا رزق، نماینده مجلس سوریه به نمایندگی از جمع حاضر ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد نمایندگان زن ایران در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت زنان در سوریه به بیان سخنانی پرداخته و ابراز امیدواری کردند که با همکاری‌های دوجانبه بتوان به موفقیت های بیشتری در رابطه با ارتقای سطح فردی و اجتماعی زنان دست یافت.‎
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر