کد خبر: 37860
A

روحانی: امیدوارم در سال جدید میلادی شاهد ریشه‌کنی پلیدی، تبعیض و فقر برای بشریت باشیم

رییس جمهوری در پیامی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال 2018 میلادی، تاکید کرد: امیدوارم در سال جدید شاهد ریشه‌کن شدن هر گونه پلیدی، زشتی، تبعیض و فقر برای آحاد بشریت باشیم.

روحانی: امیدوارم در سال جدید میلادی شاهد ریشه‌کنی پلیدی، تبعیض و فقر برای بشریت باشیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
عالی‌ جناب پاپ فرانسیس
رهبر کاتولیک‌های جهان
با کمال مسرت، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال 2018 میلادی را به جناب عالی و تمامی پیروان آن پیامبر صلح و دوستی در سر تا سر جهان تبریک می‌گویم.
امیدوارم در سال جدید و در پرتو آموزه‌های پیامبران الهی و با تأسی به رفتار و منش نیک‌خواهانه آنان، شاهد ریشه‌کن شدن هر گونه پلیدی، زشتی، تبعیض و فقر برای آحاد بشریت باشیم. در جهان امروز که در تلاطمی از ناهنجاری‌های اخلاقی، بی‌عدالتی و رنج و عذاب به سر می‌برد وظیفه مهم دولتمردان و عالمان و اندیشمندان دینی است که با همیاری و کمک به یکدیگر، جهانی زیبا و مملو از صلح و آرامش و اعتدال و پرهیز از خشونت و افراط را ایجاد نمایند و این میراث ماندگار را برای آیندگان به یادگار بگذارند.
ضمن آرزوی سالی پر از برکت و شادکامی، از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سربلندی و سعادت همگان را مسألت دارم.»
به گزارش ایرنا، 25 دسامبر، سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم(ع) پیامبر بزرگ الهی و سر آغاز تاریخ میلادی است. اول ژانویه (11 دی ماه جاری) آغاز سال 2018 میلادی است. حضرت مسیح 622 سال قبل از هجرت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، در بیت لحم واقع در سرزمین فلسطین به دنیا آمد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر