کد خبر: 37864
A

پیگیری پیامک های مزاحم در صورت ثبت 2 شکایت در سامانه 195

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت می شد که این میزان اکنون به 2 شکایت کاهش یافته است.

پیگیری پیامک های مزاحم در صورت ثبت 2 شکایت در سامانه 195
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «حسین فلاح جوشقانی» امروز (یکشنبه) در حاشیه همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر 2 شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه 195 به ثبت برسد رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.
معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات از ثبت روزانه 300 شکایت در سامانه 195 خبر داد و گفت: اگر محرز شود یک پیامک تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فیلتر می کنیم.
وی به مسدود شدن سرشماره یکی از اپراتورها اشاره کرد و افزود: سرشماره‌ ای از یکی از اپراتورها با آنکه پیامک‌های مناسبی را ارسال می‌کرد مسدود شد، زیرا اپراتورها در قالب پیامک‌های ارسالی فقط باید در زمینه‌ مسائل مرتبط با خود اطلاع‌ رسانی کنند.
فلاح جوشقانی درباره اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه گفت: گمرک در حال طراحی سامانه‌ای است که از طریق آن بتوان با دادن یک مهلت 10 تا 15 روزه به صاحبان گوشی‌ها فرصتی را برای رجیستری به آنها بدهند.
وی همچنین از طراحی سامانه ای برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان خبر داد و گفت: این سامانه قرار است به سامانه کنونی رسیدگی و ثبت شکایت (سامانه 195) اضافه شود.
به گزارش ایرنا، مشترکان می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک های مزاحم در تلفن های ثابت را به همراه کد شهر مانند ********021 و *******026 و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000، ***2000، ***3000 و ***5000 و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********09 برای سامانه 195 ارسال کنند.
ارسال این پیامک برای سامانه 195 رایگان است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر