کد خبر: 37879
A

نماینده مجلس هلند، هدیه کریسمس سفیر ایران را به سطل آشغال انداخت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات پیشنهاد جدید مجلس برای تقویت بنیه دفاعی در سال ۹۷ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز یکشنبه (3دی ماه) این کمیسیون، گفت: در ابتدای جلسه، رئیس کمیسیون امنیت ملی، بحثی پیرامون پیشنهاد ارائه شده دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی را مطرح کرد.

وی، با اشاره به اظهارات فلاحت‌پیشه نماینده کمیسیون در تلفیق بودجه 97، اظهار داشت: پولی که از ناحیه گران شدن حامل‌های انرژی توسط مردم پرداخت می‌شود، تقریباً دو برابر شده ولی یارانه ثابت مانده و اشتغال هم ایجاد نشده است. دریافت گرانی حامل‌های انرژی، نقد از مردم گرفته می‌شود ولی در قبال آن وعده‌هایی مثل اشتغال و رفاه و غیره به مردم داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در این جلسه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حرکت زشت و بی‌خردانه یکی از نمایندگان مجلس هلند که هدیه سفیر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت تبریک عید کریسمس را به سطل آشغال انداخته را محکوم کرد.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به همه مسیحیان جهان، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را تبریک گفته و سفیر جمهوری اسلامی در یک حرکت انسانی، این اقدام را انجام داده و تصور نمی‌کرد با پاسخ غیرانسانی یک نماینده روبه‌رو شود.

وی گفت: همچنین در ادامه جلسه، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و معاونین وی در کمیسیون حضور یافته و گزارشی از فعالیت‌های هشت حوزه تخصصی نیروی انتظامی در کمیسیون ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: بر این اساس، سردار اشتری گفت که ناجا مسئولیت تأمین امنیت و نظم داخلی کشور را به عهده دارد و نیازمند همراهی مجلس و کمیسیون است، ما از همه ظرفیت‌ها و از امکانات خود استفاده می‌کنیم.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: فرمانده نیروی انتظامی افزود که یک نمونه آن تأمین امنیت انتخابات بعدی است که ادعا می‌کنیم به بهترین شکل این امنیت تأمین می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه در برخی ردیف‌ها مثل مرزبانی در لایحه بودجه 97 با کاهش بودجه روبه‌رو شده‌ایم، اظهار داشت: 96 درصد بودجه ناجا مربوط به حقوق و مزایا است، پس چگونه می‌توانیم بقیه کارهای خود را انجام دهیم؟ علاوه بر این، به لحاظ امکانات ماشینی و ابنیه و پاسگاه‌ها و نیروی انسانی، مورد نیاز، به‌طور جدی با محدودیت روبه‌رو هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز، کمیسیون از حمایت و تلاش‌های شبانه‌روزی سبزپوشان نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت و نظم داخلی تقدیر و تشکر کرد.

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه در ادامه جلسه، جلالی و همکاران وی از مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از بودجه و اعتبارات نیروی انتظامی ارائه کردند و در پایان گزارش پیشنهادات عملیاتی را جهت حمایت از ناجا ارائه شد، گفت: افزایش سهم ناجا از حق کشف، افزایش سهم نیروی انتظامی از ردیف بنیه دفاعی، اختصاص سهمی از تراکنش‌های بانکی از جمله پیشنهادات مطرح شده بود.

وی اظهار داشت: همچنین در این جلسه، از همکاری و کار مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و نیروی انتظامی در بررسی شرایط و وضعیت خدمات، مأموریت‌ها و بودجه نیروی انتظامی تشکر شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: امروز جمع‌بندی شد که با توجه به اهمیت‌ مأموریت‌های نیروی انتظامی، پیشنهاداتی تنظیم و پیگیری شود که بخشی از هزینه‌های ناجا تأمین شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر