کد خبر: 38364
A

وزیر ورزش عراق: باید ورزش را از اختلاف نظرهای سیاسی دور کنیم

وزیر ورزش عراق با تاکید بر دور کردن ورزش از اختلاف نظرهای سیاسی گفت: ایران برای برگزاری مسابقات امن است و در طی بازی هایی که عراق با کشورهای عربی و آسیایی در ایران داشته، هیچگاه حادثه ای رخ نداده است.

وزیر ورزش عراق: باید ورزش را از اختلاف نظرهای سیاسی دور کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «عبدالحسین عبطان» وزیر ورزش عراق در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا و در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی کشورها درخصوص ناامن بودن ایران برای برگزاری مسابقات و تصمیم کمیته اجرایی AFC برای برگزاری مسابقات در یک کشور بی طرف اظهارکرد: در ابتدا باید بر ضرورت ورزش در زندگی اشاره کرد. ورزش بهترین وسیله برای تعمیق محبت و دوستی بین کشورهای است.
وی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم ورزش را از اختلاف نظرهای سیاسی دور کنیم، افزود: تیم ملی عراق از ایران و ورزشگاه های این کشور به عنوان میزبان بازی های خود با دیگر کشورها استفاده کرده و در طی این بازی ها که عراق با کشورهای عربی و آسیایی در ایران انجام داده، هیچ حادثه ای رخ نداده است.
وزیر ورزش عراق ادامه داد: ما از اینکه هواداران و تماشاگران در ایران و عربستان از لذت تماشا کردن بازی های ملی و باشگاهی خود محروم باشند، متاسفیم و امیدواریم که این موضوع به نفع تماشاچیان هر دو کشور خاتمه یابد.
عبطان در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه بعد از برداشته شدن تحریم عراق درخصوص برگزاری بازی های بین المللی در خاک این کشور، چه تعداد بازی تاکنون در عراق برگزار شده است، عنوان کرد: در بصره تیم های اردن و کنیا و ستارگان جهان و در ورزشگاه کربلا تیم ملی و تیم المپیک سوریه در طی دو بازی به مصاف هم رفتند.
وی با اشاره به درخواست وزارت ورزش عراق از ایران برای برگزاری دیداری در عراق و عدم دریافت پاسخ از ایران گفت: طی این 4 ماه که تحریم برگزاری مسابقات بین المللی در عراق برداشته شده، امیدوار بودیم که پاسخی درخصوص درخواست عراق برای بازی با تیم ملی ایران دریافت کنیم که تاکنون این امر محقق نشده است.
وزیر ورزش عراق در ادامه افزود: در آینده نزدیک تیم ملی عراق با تیم های مهمی از منطقه در خاک عراق بازی خواهد داشت.
عبطان همچنین درخصوص عملکرد سه ساله وزارت ورزش عراق همزمانی این دوران با درگیری و جنگ با داعش اظهارکرد: ما در طی این مدت با وجود مشکلات مالی در بخش زیرساخت ها و ساخت ورزشگاه بسیار خوب عمل کردیم که در این زمینه می توان به افتتاح ورزشگاه 65 هزار نفری بصره، ورزشگاه 30 هزار نفری کربلا، ورزشگاه 20 هزار نفری میسان، ورزشگاه 20 هزار نفری در زاخو کردستان و بازسازی تعدادی از ورزشگاه ها از جمله ورزشگاه الشعب که ورزشگاه اصلی بغداد است، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک ورزشگاه 30 هزار نفری نجف اشرف نیز افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: این ورزشگاه معماری ویژه ای دارد که در منطقه در نوع خود کم نظیر است.
وزیر ورزش عراق همچنین در پایان از افتتاح تعداد دیگری ورزشگاه در بغداد و استان های دیگر خبر داد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر