کد خبر: 38366
A

دانشمندان ایرانی دستگاه سنجش و امنیت جایگاه های سوخت ساختند

دانشمندان ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شده اند که با نصب آن در جایگاه های سوخت در سطح کشور، امنیت و سنجش میزان فرآورده های تحویلی و مخازن این جایگاه ها به میزان زیادی افزایش می دهد.

دانشمندان ایرانی دستگاه سنجش و امنیت جایگاه های سوخت ساختند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این دستگاه 'میترینگ جایگاه سوخت آلتراسونیک' نام دارد که در اندازه گیری دقیق مخازن و پمپ های جایگاه های سوخت کاربرد دارد.
این سیستم امروز پنجشنبه در مراسمی در جریان برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت جایگاه داری کشور رونمایی شد.
دستگاه میترینگ التراسونیک در قالب طرح پژوهشی یک گروه دانش بنیان تحت حمایت جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی بومی سازی شده است و با مشارکت مرکز مطالعات جایگاه داران سوخت کشور انبوه سازی می شود.
مسئول گروه پژوهشی ساخت دستگاه میترینگ سوخت آلتراسونیک گفت: نمایش میزان مصرف سیال، ساعت کارکرد و جریان و دمای سیال، نشان دادن میزان مصرف کل و برگشتی و وضعیت باطری همچنین نمایش تاریخ میلادی و شمسی و تغییر واحدهای اندازه گیری و هشدار نسبت به نشت و ترکیدگی لوله از جمله قابلیت های این دستگاه است.
«اشکان شفیعی» افزود: دقت بالای کنتور برای مصرف سوخت تانکر و جایگاه سوخت، محاسبه دمای سیال عبوری قابلیت کنترل بر سوخت ورودی با قطع و وصل از راه دور، قابلیت ارسال اطلاعات در بستر Wi-Fi فرکانس رادیویی، مصرف بسیار ناچیز باطری و بدون نیاز به کابل برق، قابلیت نمایش بر موبایل و کامپیوترهای شخصی و صدور قبض تفکیکی از مزیت های منحصر به فرد این دستگاه به شمار می رود.
وی حمایت معنوی و مادی و بها دادن به گروه های دانش بنیان و نخبگان کشور را از سوی دولت مردان و مسئولین مورد تاکید قرارداد و خاطر نشان کرد: اگر اراده واقعی در حمایت از جوانان نخبه و مبتکراین مرز بوم وجود داشته باشد، با اطمینان و اتکا به همین جوانان نیازمند تکنولوژی بیگانه نیستیم.
در مراسم رونمایی از این طرح گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین جهاد دانشگاهی، مدیران حوزه انرژی و پخش فراوردهای نفتی و همچنین رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سوخت کشور حضور داشتند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر و رئیس فراکسیون اصناف کشور نیز در این مراسم گفت: حمایت از دانشجویان نخبه و گروه های دانش بنیان وظیفه همه ماست و باید برای خودکفایی و بومی سازی تکنولوژی در کشور از نخبگان و دانشجویان مبتکر و خلاق حمایت کنیم.
'شهباز حسن پور' خاطرنشان کرد: مجلس برای حمایت بیشتر از نخبگان کشور و گروه های دانش بنیان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
وی همچنین برگزاری نخستین نمایشگاه جایگاه های سوخت و صنایع وابسته و همچنین اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت جایگاه داری سوخت را فرصتی بسیار خوب برای شناخت نیازهای این حوزه و عرضه تولیدات گروه های دانش بنیان دانست.
مدیر عامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور هم گفت: تفاهم نامه انبوه سازی دستگاه مذکور برای نصب در جایگاه های سوخت کشور امضا شده است و پس از بررسی های لازم اجرایی می شود.
علی منشی خاطر نشان کرد: نصب و استفاده از دستگاه 'میترینگ سوخت آلتراسونیک ' تاثیر زیادی در رفع مشکلات فنی جایگاهداران سوخت در این زمینه دارد.
وی اظهارکرد: به رغم اینکه ایران جزء کشورهای انگشت شمار دارای پمپ بنزین از 50 سال پیش در منطقه بوده است، متاسفانه با گذشت چند دهه هنوز در جایگاه های سوخت از روش اندازه گیری منسوخ و قدیمی استفاده می شود.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر سیستم تحویل فرآورده های نفتی به جایگاه های سوخت کشور به صورت مکانیکی است ولی با نصب این دستگاه در ورودی مخازن جایگاه ها، تحویل فراورده های نفتی با دقت بسیار زیاد و ایمن تر انجام خواهد شد. همچنین در آینده نصب ابعاد کوچکتر این دستگاه روی پمپ های تحویل سوخت، فراورده های نفتی نیز با دقت بسیار بالا به مشتریان تحویل خواهد شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر