کد خبر: 38378
A

ظلم در صورت غلبه برعدالت، جامعه را به نابودی می کشاند/بیش از قبل محتاج وحدتیم

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند ظلم را هم ردیف شرک می داند و وقوع آن در صورت غلبه بر عدالت جامعه را به نابودی می کشاند، گفت: امروز بیش از قبل محتاج وحدت هستیم.

ظلم در صورت غلبه برعدالت، جامعه را به نابودی می کشاند/بیش از قبل محتاج وحدتیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی مطهری روز جمعه در بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ، افزود: مطهری با بیان اینکه قران چهار عامل ظلم، فساد اخلاق، تفرق و تشطط و نبود امر به معروف و نهی از منکر را موجب فنای أمت ها ذکر می کند، گفت: ظلم اگر به اندازه ای باشد که بر عدالت غلبه کند، آن جامعه نابود می شود، بویژه ظلم به مردم که خداوند ظلم را همردیف شرک می داند.
وی درباره فساد اخلاقی ادامه داد: معمولا برای نابود کردن یک اجتماع، آنها را فسق و فجور تشویق و تحریک می کنند مانند أندلس که حکومت مقتدری در آنجا بود و اروپایی ها از این بابت ناراحت بودند و با فساد اخلاق، أندلس را منقرض کردند(زن و شراب) ؛ عدم وحدت و تفرق یکی از دلائل نابودی یک جامعه است و حضرت علی بهترین الگو برای ما به منظور حفظ وحدت است.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به داستان دولت عثمانی و بحث تفرق ، گفت: در قضیه دولت عثمانی که یک دولت واحد اسلامی قدرتمند بود، اروپایی ها به شدت از این دولت می ترسیدند لذا به عرب ها گفتند شما نژاد برتر هستید و چه معنا دارد زیرمجموعه ترک ها باشید؛ طوری که در جنگ اروپا با عثمانی، عرب ها از پشت خنجر زدند که نتیجه آن تبدیل خاورمیانه به کشورهای کوچک و انداختن اسرائیل در منطقه بود که هنوز بابت این گرفتاریم و این در اثر تفرق بود. ترک ها بعدها از اسلام هم برگشتند حروف الفبای خود را به لاتین تغییر دادند اگر چه الان دوباره در حال بازگشت به اسلام هستند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را عامل نگهداری سه مورد قبل دانسته و ادامه داد: رعایت کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است قبلی است که موجب واقع نشدن ظلم ، فساد اخلاقی و تشطط در جامعه می شود.
مطهری خاطرنشان کرد: امروز هم در جامعه داخلی و هم خارجی، بیش از قبل محتاج وحدت هستیم و یکی از عواملی که شاید برای جامعه ما آفت است این است که خلوص نیت برای کار کردن برای خدا وانقلاب کمرنگ شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت علم در جامعه اسلامی اظهارکرد: بحثی در بین علمای اسلام وجود دارد که مقصود از علم اسلامی چیست و با توجه به حدیث پیامبر أکرم (ص) که طلب علم بر هر مسلمانی واجب است، باید گفت هر علمی را دربر می گیرد که در دنیای اسلام وجود دارد و شامل نجوم احکامی هم می شود.
وی ادامه داد: نجوم ریاضی رابطه حوادث آسمانی را مشخص و اتفاقی که در آینده قرار است رخ دهد را پیش بیند می کند و نجوم احکامی مدعی است رابطه حوادث آسمانی با حوادث زمینی را مشخص می کند که این علم مورد قبول علمای اسلام نیست؛ پس مقصود، هر علمی است که نیازی از نیازهای جامعه اسلامی را برطرف کند و موجب شود جامعه اسلامی به جامعه غیر خود نیازی نداشته باشد.
مطهری با مقایسه انقلاب ایران اسلامی با دیگر انقلاب ها، گفت: اگر انقلاب خود را با انقلاب های دیگر مانند انقلاب کبیر فرانسه با اکتبر روسیه مقایسه کنیم می بینیم اهداف انقلاب ما در دل این انقلاب ها وجود دارد؛ و حقوق بشر هدف انقلاب فرانسه و عدالت هدف انقلاب اکتبر روسیه بود، البته این با انقلاب ما کمی متفاوت است و در قالب مفاهیم اسلامی این اهداف را دنبال می کند.
به گفته وی، انقلاب اکتبر روسیه که با شعار 'مزد به قدر احتیاج و کار' با ما سازگار نیست و در خود روسیه هم این امر جواب نداد و دنیای کمونیسم نتوانست یا دنیای سرمایه داری رقابت کند و در آخر شکست خورد.
مطهری تصریح کرد: تنها انقلاب قابل قیاس با انقلاب ما، انقلاب صدر اسلام است که انقلاب ما فرزندی از انقلاب صدر اسلام است و همه اهداف را در دل این انقلاب دارد ؛ اما همان انقلاب صدر اسلام را دیدیم که در نهایت به انحراف کشیده شد و از زمان عثمان تحریف در تقسیم بیت المال و مناصب آغاز و شورشی آغاز شد؛ بنی امیه ای که اعتقادی به اسلام نداشتند، پست ها را جابجا کردند.
ود افزود: زمان فتح مکه آنانی که اظهار اسلام کردند و در واقع اسلام نیاوردند، مترصد فرصتی برای وارد کردن ضربه به اسلام بودند که بعد از رحلت پیامبر و آمدن عثمان روی کار، واقعه جنگ صفین و واقعه عاشورا ضربه خود را زدند و انقلاب را به انحراف کشاندند.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پس نمی توان گفت ضمانتی برای باقی ماندن انقلاب با همان روند اولیه و اینکه توجه خاصی از طرف خداوند وجود دارد که هر کاری بکنیم این انقلاب باقی می ماند و این ، فکر غلطی است.
وی افزود: بعد از حادثه غدیرخم که تکلیف رهبری بعد از پیامبر مشخص شده بود و همه شبه جزیره عربستان تحت سیطره اسلام در آمده بود ، تازه آیه 'کافران برای ضربه زدن به شما مایوس شده اند و اینکه از آنها نترسید و از من بترسید' نازل شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: به تعبیر شهید مطهری جامعه اسلامی همیشه از داخل و درون خود تهدید می شود و هر وقت جامعه اسلامی از مسیر خود منحرف شده جایی بود که اقلیت مخالف اکثریت موافق را فریب دادند و در حادثه کربلا هم، همین اتفاق افتاد؛ پس حفظ انقلاب اسلامی وظیفه همه ماست
وی افزود: شهید مطهری چند ماه قبل از انقلاب آفت هایی چون نفوذ اندیشه های بیگانه و تجددگرایی افراطی را برشمردند و کسانی که به مارکسیست گرایش داشتند می گفتند اسلام هم می گوید اقتصاد زیربناست، اسلام هم مالکیت خصوصی را نمی پذیرد و اینکه اسلام گفت حق طلاق با مرد است مربوط به همان زمان می شود که این تجددگرایی ها موجب انحراف می شود و باید امروز هم مواظب باشیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر