کد خبر: 38419
A

مقام بانک مرکزی: 70 درصد پولشویی دنیا در آمریکا و اروپاست

مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس برآوردها، 47 درصد پولشویی های دنیا در آمریکا و 23 درصد در اروپا انجام می شود.

مقام بانک مرکزی: 70 درصد پولشویی دنیا در آمریکا و اروپاست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، واژه پولشویی برای توصیف فرآیندی استفاده می شود که در آن پول غیرقانونی یا کثیفی که حاصل فعالیت های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذی، کلاهبرداری و... است، در چرخه ای از فعالیت ها و معاملات مالی و‌ با گذر از مراحلی، شسته شده و به عنوان پولی قانونی، موجه و مشروع جلوه داده می شود.
آثار منفی این پدیده شوم موجب شده است کشورها ـ همگام با مراجع بین المللی ـ درصدد مبارزه با آن برآیند و قوانین و مقررات لازم را تدوین کنند.
جمهوری اسلامی ایران نیز با تصویب قانون مبارزه با پولشویی در بهمن ماه 1386 بانک مرکزی را مرجع نظارت بر بانک ها، موسسه های اعتباری و دیگر نهادهای فعال در بازار پولی کشور معرفی کرد که باید افزون بر فراهم سازی زیرساخت های لازم برای پیشگیری از پولشویی در بازار پولی کشور و مقابله با آن، بر حسن اجرای قوانین و مقررات ذیربط در این بازار نظارت کند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر