کد خبر: 38742
A

منتقد روحانی، حامی او شد/تحرکات احمدی‌نژاد، منشا تجعات است؟/آشوبگر خواندن مردم، اشتباه است

فتنه امروز مردم را نسبت به آینده ناامید و دستاوردهای بزرگ و مثبت ۴۰ سال را نفی می‌کند. اگر مسئولیت نداریم قرار نیست در نقش اپوزیسیون نظام حاضر شویم. انقلابی‌گری به معنای کمک به دولت برای رفع مشکلات در هر دوره از زمانی است که مسئولیت اداره کشور بر عهده ما نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تحلیل وزیر دفاع از تجمعات اخیر

ایلنا نوشت: وزیر دفاع در واکنش به حوادث اخیر در کشور گفت: در شرایط کنونی تمامی دشمان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت خود را برای تحریک مردم و تهییج آنها به تجمع و ایجاد ناآرامی بسته‌اند.

امیر حاتمی وزیر دفاع در جمع مدیران و کارشناسان وزارت دفاع با اشاره به حوادث چند روز اخیر در کشور اظهار داشت: باید با همبستگی، اتحاد و انسجام ملی، توطئه‌ها و فتنه‌های بیگانگان را ناکام بگذاریم.

وی با بیان اینکه با آرامش، امنیت و نظم در چارچوب قانون می‌توان مطالبات را پیگیری کرد، افزود: مردم عزیزمان طی چهار دهه گذشته به خوبی نشان داده‌اند که همواره با تاکید بر روش‌های قانونی، پیگیر حقوق حقه خود بوده و خواهند بود.

حاتمی با اشاره به اینکه دولت و تمامی دستگاه های خدمت‌گزار از هیچ کوششی برای برطرف کردن مشکلات مردم فروگذار نخواهند کرد، گفت: حفظ آرامش و نظم، تمکین به قانون و قانونگرایی، تقویت وحدت و انسجام و هماهنگی برای پیگیری خواست و مطالبه مردم، بهترین راه برقراری امنیت عمومی و پاسخگویی مناسب به نیازهای مردم است.

مردم شایسته سرزنش نیستند
همچنین بنا بر این گزارش، سیدمحمدرضا خاتمی درباره اعتراضات اخیر صورت گرفته طی روزهای گذشته در تهران و دیگر شهرهای کشور گفت: هیچ کسی نمی‌تواند منکر آن شود که نارضایتی در میان مردم وجود دارد و این مسئله، به خاطر آن است که در طول سالیان سال، مردم احساس می‌کنند ناکارآمدی‌ در اداره کشور وجود دارد و این مسئله ربطی به این دولت ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های یک دولت می‌تواند در نحوه اداره یک کشور موثر باشد ولی احساس ناکارامدی موجود در میان مردم، ریشه‌ای‌تر از آن است که این ناکارامدی را به سیاست‌های آقای روحانی منتسب کنیم، اظهار داشت: سیاست‌های آقای روحانی، هرچند سیاست‌های خوبی است ولی در عمل نتوانسته آنچنان که شاید و باید است، پیاده شود تا امید را به مردم بازگرداند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نارضایتی موجود می‌تواند هر جایی سر باز کند، تصریح کرد: اشتباه مخالفان و منتقدان دولت روحانی آن است که فکر می‌کنند می‌توانند از این شرایط و نارضایتی بهره‌برداری سیاسی کنند و دیدیم که در گفتار، مردم را به مبارزه، حضور در خیابا‌ن‌ها و بیان اعتراضات تشویق می‌کردند.
وی ادامه داد: این واقعیت است که در کوچه و خیابان وقتی با مردم صحبت می‌کنیم، آنها ناراضی هستند و این نارضایتی فقط به مسائل اقتصادی هم محدود نمی‌شود.
خاتمی با تاکید بر اینکه اشتباه است که مردم آشوبگر و مسبب اتفاقات رخ داده اعلام کنیم، یادآور شد: حتی اگر مردم اشتباه کنند و دست به اقدامات خشونت‌آمیز و کارهای ناخوشایند بزنند، آنها شایسته سرزنش نیستند زیرا کسانی که وضعیت موجود را به چنین شرایطی رسانده‌اند، باید پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه فضا را باید برای شنیدن سخنان مختلف و حتی متفاوت باز کرد و نه آنکه آن را بست، اظهار داشت: باید فضای رسانه‌ای، تبلیغاتی و مجازی را بازتر کرد. باید شرایط برای اجرای اصول مصرح قانون اساسی مانند راه‌پیمایی، اعتراض و حتی اعتصاب فراهم و شناسایی شود و گروه‌های مختلف امکان قانونی دستیابی به مطالبات خود را داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم اضافه کرد: هر چند با اتخاذ سیاست‌ها و روش‌هایی ماجرای کنونی فیصله می‌یابد اما در صورتی که این شرایط مهیا نشود جای دیگر و با شدت بیشتر سر باز خواهد کرد.

تحرکات احمدی‌نژاد، منشا تجعات اخیر است
همچنین سایت اعتمادآنلاین نوشت:
محسن غرویان، در خصوص علت تجمعات اخیر مردم گفت: تشخیص اینکه انگیزه این تجمعات چیست، آیا سیاسی، اقتصادی یا سازماندهی شده کمی مشکل است و باید چند روز بگذرد. اما آنچه از قرائن مشاهده می شود اینها سیاسی است و همان بحث های جناحی و سیاسی در آن مطرح است.
این اساد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: به هر حال آقای احمدی نژاد در روزهای گذشته حرکاتی انجام داد و صحبت هایی مطرح کرد که منشا این شد تا یک سری تجمعات این چنینی شکل بگیرد. باید زمان بگذرد تا اهداف و ماهیت این تجمعات مشخص شود و من فکر می کنم همان گروه‌های افراطی و دلواپسان پشت این قضیه هستند. نمونه این اتفاقات نوعی موج‌سواری است که هر کسی به هر بهانه‌ای از فضا سوءاستفاده می کنند و به دولت فشار می آورند، حالا این فشارها تحت عنوان گرانی و ... مطرح می شود وگرنه چنین چیزی عام و گسترده در میان اقشار دیده نمی شود. درست است که برخی از کالاها مقداری گران شده اما از این گرانی ها تا به حال زیاد بوده و قیمت ها بالا و پایین می شود.
غرویان در ادامه عنوان کرد: باید آرامش کشور را حفظ کنیم دولت منتخب با 24 میلیون رای مردم است باید به آن کمک کرد و مشکلات را تحمل کرد، اقتصاد مقاومتی که مطرح می شود باید همین جا خود را نشان دهد.

27215

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر