کد خبر: 38745
A

5 تشکل مردمی ملی برای پیگیری مطالبات مردمی و حقوق شهروندی ایجاد می شود

رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی گفت: مشکلات اقتصادی، تبعیض و فساد از عوامل نارضایتی مردم است، برای رسیدگی به این مسائل باید تشکل های مردمی فعال شوند و قرار است پنج تشکل ملی مردم برای پیگیری مطالبات مردم مستقل از دولت ایجاد شود.

5 تشکل مردمی ملی برای پیگیری مطالبات مردمی و حقوق شهروندی ایجاد می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرزین خرازی روز دوشنبه در همایش حقوق شهروندی در نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: برای رسیدگی به مشکلات مردم همه دستگاه های حکومتی و نه فقط دولت، مسئول هستند.
وی ادامه داد: نقض حقوق شهروندی در نظام اداری از جمله مسائل مهمی است که باید به سرعت برای رفع آنها اقدام کنیم، برای صیانت از حقوق مردم باید نظارت های مردمی و بهره گیری از سازمان های مردم نهاد توسعه پیدا کند، نه اینکه دولت خودش سازمان مردم نهاد درست کند، دولت بنا ندارد این کار را انجام دهد بلکه دولت باید زمینه و بستر لازم برای ایجاد و فعالیت موثر نهادهای مردم را فراهم کند.
خرازی گفت: نهادهای مردمی نقش دیوار اسفنجی را بین مردم و حکومت ایجاد می کنند و اگر چنین شود، مطالبات مردم جمع نمی شود تا به سطح خیابان برسد،برای تحقق این هدف دولت کمک می کند که حداقل پنج تشکل ملی مردمی در سطح کشور و نیز در سطح استان ها برای پیگیری مطالبات مردم ایجاد شود.
وی افزود: هیات های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه های دولتی نیز مکلف شده اند که به طور جدی به نقض حقوق شهروندی مردم در دستگاه های اجرایی رسیدگی کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر