کد خبر: 38761
A

پرداخت 2 هزار و 500 فقره تسهیلات قرض ‌الحسنه شاهد به آسیب دیدگان زلزله‌ کرمانشاه

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد از ثبت درخواست و پرداخت 2 هزار و 500 فقره تسهیلات به آسیب ‌دیدگان شاهد و ایثارگر در مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه خبر داد.

پرداخت 2 هزار و 500 فقره تسهیلات قرض ‌الحسنه شاهد به آسیب دیدگان زلزله‌ کرمانشاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از بنیادشهید، افشین سفاهن با اشاره به اقدامات بنیادشهید در مورد رسیدگی به آسیب دیدگان ایثارگر زلزله استان کرمانشاه گفت: پس از بازدید حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه و تاکید بر اعطای تسهیلات به ایثارگران زلزله ‌زده، چهار گروه از سوی صندوق قرض‌الحسنه شاهد به مدت دو هفته به مناطق زلزله ‌زده اعزام شدند و نسبت به ثبت درخواست ایثارگران آسیب دیده عضو صندوق در زلزله اقدام کردند.
وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره صندوق مقرر شد به هر یک از ایثارگران عضو صندوق قرض‌ الحسنه شاهد مبلغ 50 میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض ‌الحسنه با کارمزد صفر ارائه شود که بیش از 2 هزار و 500 درخواست توسط تیم ‌های اعزامی ثبت شد و پرداخت آن در کوتاه‌ ترین زمان به پایان رسید.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد در مورد ایثارگرانی که از این تسهیلات بهره‌ مند شده ‌اند، ادامه داد: در شهرستان سرپل ‌ذهاب 850 فقره، قصر شیرین 200 فقره، ثلاث باباجانی 130 فقره، گیلان‌ غرب ی هزار و 100 فقره و دالاهو 300 فقره درخواست وام ثبت و پرداخت شده است.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 12 هزار نفر مصدوم شده اند و این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
سازمان پزشکی قانونی در آخرین اعلام خود در روز دوشنبه هفته گذشته شمار جانباختگان زلزله 21 آذرماه کرمانشاه را 620 تن اعلام کرد که یک تن از آنها همچنان مجهول الهویه است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر