کد خبر: 38772
A

مشاور وزیر راه:400 هزار میلیارد تومان برای توسعه شهر فرودگاهی امام(ره) نیاز است

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیازمند 400 هزار میلیارد تومان ( 100 میلیارد دلار) سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است.

مشاور وزیر راه:400 هزار میلیارد تومان برای توسعه شهر فرودگاهی امام(ره) نیاز است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، غلامرضا سلامی روز دوشنبه در آئین معارفه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) افزود: برنامه ما در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ادامه روند توسعه این منطقه با 4 زیر مجموعه فرودگاه امام، منطقه آزاد 1100 هکتاری، منطقه ویژه تجاری با 2500 هکتار و شرکت ساخت و توسعه فرودگاهی زیر نظر یک هلدینگ بزرگ است.
وی با بیان این که در این راستا ترمینال سلام فرودگاه امام (ره) با ظرفیت بیش از 4.5 میلیون مسافر در خرداد ماه سال 97 همزمان با ایام حج تمتع به بهره برداری می رسد، گفت : علاوه بر این فاز اول ترمینال 110 میلیون مسافری ایرانشهر در دست اقدام است تا یک شرکت ایرانی و خارجی به صورت ' بی .او. تی ' ساخت این ترمینال را آغاز کنند.
در ادامه این مراسم رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز گفت: با حضور مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی که در حوزه برنامه ریزی تخصص لازم را دارند، انتظار داریم توسعه این شهر با سرعت بیشتری دنبال شود.
کورش فتاحی افزود: تلاش های زیادی تاکنون برای توسعه این شهر در کنار شهر تهران انجام شده و با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه های کشور و وزارت راه و شهرسازی امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح های اقتصادی در این منطقه در عرصه های بین المللی و منطقه ای رقابت کنیم.
وی بر نقش رقابتی فرودگاه امام خمینی در منطقه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه عرصه هوایی یک عرصه بین المللی است باید همه ما تلاش کنیم این شهر با اجرای طرح های بزرگ اقتصادی به پیشرفت و توسعه دست پیدا کند.
گفتنی به ساخت، بهره برداری و واگذاری روش بی.او. تی می گویند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر