کد خبر: 39087
A

خواهرخواندگی تبریز و خجند، از بهترین نمونه‌های صمیمیت بین شهرهای دو کشور

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: روابط فرهنگی بین دو شهر خواهرخوانده خجند و تبریز، از بهترین نمونه‌های صمیمیت دو شهر از کشورهای مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نعمت‌الله امام‌زاده در دیدار با شهردار تبریز و رئیس‌شورای اسلامی شهر، با بیان این مطلب، اظهار کرد: ایران، از قدیم برای تاجیک‌ها با نام کمال خجندی، شاعر قرن هشتم هجری، شناخته‌شده و تبریز، از نظر فرهنگی و تاریخی، یک شهر ارزشمند برای تاجیکستان به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸، حامل فرصت‌های بسیار ارزشمند برای گسترش ارتباطات فرهنگی و گردشگری است و امیدواریم در سفری که در آغازین روزهای این رویداد، به این شهر داشته‌ایم بتوانیم با دست پر از این شهر خارج کنیم.

سفیر تاجیکستان در ایران با بیان این‌که تاجیکستان در همین سال ۲۰۱۸، از سوی پیشوای ملت به عنوان «سال گردشگری و هنرهای مردمی» اعلام شده‌ است، گفت: تبریز با توجه به رسومات، سنت‌ها و جایگاه خاص فرهنگی و گردشگری، یکی از شهرهای مهم در برنامه‌های این سال برای تاجیکستان است.

امام‌زاده اظهار کرد: حضور دانشجویان تاجیک در دانشگاه‌های تبریز، یک ظرفیت مهم علمی و اجتماعی است که با ادامه همکاری‌ها، می تواند گسترش بیابد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر