کد خبر: 39105
A

روایت چمران از تغییرات در سازوکار جمنا/تحرکات استانی همچنان محور فعالیت جبهه مردمی

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مطالبه گری دولت ایران از سازمان ملل برای رسیدگی به مداخلات آشکار آمریکا در موضوع اغتشاشات اخیر، ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهدی چمران عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) اهداف خود را بر مبنای یک حرکت فراحزبی به منظور فعالیت در تمام شرایط و غیر از انتخابات پایه گذاری کرده و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقای جایگاه آن، بیان مطالبات مردمی و... را مدنظر قرار داده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: طی مدت اخیر یک آسیب شناسی برمبنای دو نظرسنجی علمی به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و اصلاحات جزئی در ساختار سازمان را به انجام رساندیم تا به نقطه مطلوب مورد نظر برسد.

چمران بیان کرد: تلاش داریم فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کاملا مردمی باشد و از دستوری بودن و نگاه از بالا به پایین فاصله بگیرد و در این راستا اهداف و راهبردهای رسیدن به این اهداف مشخص شده و در استان های مختلف مشغول ساماندهی شعبه های استانی جمنا بر مبنای مولفه های تعریف شده هستیم.

بهره گیری از نیروهای جوان و بانوان در بدنه جمنا

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: اصرار ما بر این است که حتی الامکان از نیروهای جوان و همچنین بانوان در بدنه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بهره گرفته شود و اعتقاد داریم این مساله به عنوان یک اصل باید دنبال شود.

وی تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به این اعتقاد دارد که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تا حد زیادی به اهداف مورد نظر خود رسیده و این هدف ایجاد هم افزایی و وحدت در بین نیروهای این جبهه بود که رای ۱۶میلیونی ملت را به دنبال داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: چالش های کنونی پیش روی جمنا عمومی بررسی و راهکار لازم برای آن اندیشیده شده و دغدغه این را داریم که تمام گروه های همسو و هم‌جهت با جمنا را حول یک محور جمع کنیم که در این مسیر، سخت پذیری برخی گروه ها یک چالش و دغدغه است.

سازماندهی جمنا در استان ها و تشکیل مجموع عمومی مدنظر است

چمران عنوان کرد: برنامه آتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، سازماندهی جمنا در استان ها و تشکیل مجموع عمومی است تا در این مجمع بتوانیم بهره گیری از نیروهای جوان و کارآمد را محقق سازیم، در مسیر حل مشکلات مردم راهکار و پیشنهاد ارائه دهیم و ارتباطات چهره به چهره مردمی جمنا را گسترش ببخشیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: جمنا برای نقدهای دلسوزانه و حتی اعتراضات مردمی در مسیر قانونی، ارزش قائل است و به آنها حق می دهیم، اما مطالبه گری با شورش گری و اغتشاش سازمان یافته که ازسوی دشمن هدایت شود متفاوت است و با آن موافق نیستیم، خوشبختانه مردم در وقایع اخیر خیلی زود متوجه این اقدامات دشمن شدند و بلافاصله خط خود را از اغتشاش گران تفکیک کردند.

وی گفت: با توجه به وقایع اخیر، بهتر است جایگاهی برای بیان مطالبات مردمی در نظر گرفته شود، مساجد می توانند یکی از این تریبون ها باشند تا مشکلات مردم منعکس شوند و به این ترتیب با اقدام برای اصلاح امور و مشکلات، رضایتمندی مردم را افزایش و اقتدار نظام اسلامی را ارتقا دهیم.

در انتظار تحقق وعده های دولت دوازدهم هستیم

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: در ارتباط با عملکرد دولت دوازدهم هنوز تحقق برنامه ها را مشاهده نکرده ایم و در انتظار هستیم، دولت آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران تحریم ها را تشدید کرد و به دنبال اغتشاشات اخیر کشور نیز از شورای امنیت خواستار رسیدگی به مسائل داخلی ایران شده، دولت بایستی حتما در این رابطه مطالبه گر باشد که چرا آمریکا در مسائل داخلی کشورمان دخالت می کند.

چمران توضیح داد: آمریکا دخالت های آشکار و پنهانی در وقایع چند روز اخیر ایران داشته و در برخی از این اظهار نظرهای مداخله جویانه حتی به مردم کشورمان توهین کرده و آنها را گرسنه خوانده، باید مشخص شود که بر چه مبنایی اینگونه در مسائل داخلی جمهوری اسلامی به خود اجازه مداخله می دهد.

وی با اشاره به مسائل و معضلات ناشی از سیطره فضای مجازی گفت: آزادی تا آنجا معنا دارد که آزادی دیگران را سلب نکند، برخی محتواهای فضای مجازی در حال حاضر کاملا تخریبی هستند و یا اینکه در زمره محتواهای نامناسب و مستهجن قرار دارند، قطعا جوان ما نباید در مواجهه با این محتواها قرار بگیرد و باید یک کنترل و ساماندهی در این زمینه باشد و همچنین از ظرفیت داخلی و سیستم های جایگزین بهره بگیریم.

ایران پرچم دار مقاومت اسلامی در منطقه است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: شاهد بودیم که در وقایع اخیر مردم کشورهای اسلامی در رابطه با ما نگرانی هایی داشتند و به سرنوشت انقلاب اسلامی علاقمند هستند، چراکه انقلاب ما پرچم دار مقاومت اسلامی در منطقه است و بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه به واسطه این مقاومت و ایستادگی رقم خورد.

چمران اضافه کرد: این موهبت ارزشمندی است و ما می توانیم به خوبی از این مهم در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و افزایش انسجام و وحدت در جهان اسلام بهره بگیریم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر