کد خبر: 39405
A
یوسف‌نژاد خبر داد

حذف اعتبار۲۰۰میلیارد تومانی برخی نهادها در سال ۹۷/ ممنوعیت افزایش تعرفه های دولتی در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ از مصوبه این کمیسیون برای ممنوعیت افزایش تعرفه و خدمات بخش دولتی در سال ۹۷ خبر داد.

حذف اعتبار۲۰۰میلیارد تومانی برخی نهادها در سال ۹۷/ ممنوعیت افزایش تعرفه های دولتی در سال آینده
دیده بان ایران: علی‌اصغر یوسف‌نژاد در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، دستگاه های موضوع پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و شوراهای شهر و روستا مکلفند به گونه ای قدام و نظارت کنند که در سال ۹۷ تعرفه و عوارض بهای خدمات از جمله تعرفه و ارزش خدمات بهداشتی و درمانی و دریافتی پزشکان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان و کشاورزی و وکلا و کارشناسان دادگستری و  نظام پزشکی و دامپزشکی و امثال آن غیر از موارد مطرح در این قانون افزایش نیابد.

 

به گفته وی به موجب این مصوبه افزایش هرگونه تعرفه عوارض و بهای خدمات توسط دستگاه های فوق به هر نحو ممنوع است. همچنین تعرفه و خدماتی که توسط بخش خصوصی به استثنای موارد فوق ارائه می شود مشمول این قانون نیست و تعرفه و مالیات آن براساس تورم اعلامی سال ۹۶ توسط بانک مرکزی قابل اعمال است.

 

یوسف‌نژاد همچنین با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای حذف اعتبارات هزینه‌ای نهادهای ذیل جدول ۱۷ بودجه اظهار کرد: به موجب این مصوبه ردیف هزینه‌ای موسسات فرهنگی و آموزشی که قبلا در جدول ۱۷ بوده و بعدا دولت ردیف آنها در لایحه آنها را در ذیل برخی وزارتخانه ها قرار داده بود، حذف شد.

 

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق از مجموع اعتبارات حذف شده که ۲۰۰ میلیارد تومان بوده ۸۰ درصد آن به ایثارگران برای یارانه تسهیلاتی که گرفتند و ۲۰ درصد برای گرفتن وام مسکن معلولین اختصاص می یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر