کد خبر: 39709
A

تنبیه قهرمان تکواندو در مدرسه

دانش‌آموز 13 ساله که دارای عناوین برتر آسیایی و کشوری در رشته تکواندو است در مدرسه مورد تنبیه بدنی معلمش قرار گرفت و از ناحیه صورت مجروح شد. این در حالی است که معلم معتقد است مورد توهین قرار گرفته و قصد مجروح کردن دانش‌آموز خود را نداشته است. این در حالی است که در سال‌های اخیر اخبار متعدد از ضرب‌وشتم معلم و دانش‌آموز در رسانه‌ها منتشر شده است

تنبیه قهرمان تکواندو در مدرسه

دیده بان ایران: دانش‌آموز 13 ساله که دارای عناوین برتر آسیایی و کشوری در رشته تکواندو است در مدرسه مورد تنبیه بدنی معلمش قرار گرفت و از ناحیه صورت مجروح شد. این در حالی است که معلم معتقد است مورد توهین قرار گرفته و قصد مجروح کردن دانش‌آموز خود را نداشته است. این در حالی است که در سال‌های اخیر اخبار متعدد از ضرب‌وشتم معلم و دانش‌آموز در رسانه‌ها منتشر شده است. برای مثال در یک ماه اخیر خبر ضرب و شتم دانش آموز جیرفتی و اخراج مدیر مدرسه با بازتاب رسانه‌ای همراه بود. در فروردین سال‌جاری، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: « در سال 1393، هزار و 249 مورد و سال 1394، 675 مورد شکایات درباره تنبیه بدنی در وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسیده است.» سید رحیم میرشاه‌ولد بخشی از شکایات انجام شده را ناحق دانست و افزود: «از مجموع شکایت‌های عنوان شده تنها هزار و 274 مورد بحق بوده است.»

ضرب‌و‌شتم در مدرسه خبرساز شد

ظهر 12 آذر سال‌جاری، علی‌اکبر با صورت زخمی از مدرسه‌اش در شهرک والفجر تهران به خانه برگشت. خواهرش به محض دیدن او، متوجه شرایط ویژه پیش آمده شد و برادرش را به بیمارستان رساند. پزشکان خون روی صورت علی‌اکبر را پاک کردند و ابرویش را بخیه زدند. مادر این پسر سیزده ساله با بیان اینکه فرزندش در جلسه امتحان مورد تنبیه بدنی معلم علوم قرار گرفته بود، گفت: «علی‌اکبر از دانش آموزان ممتاز کلاس هشتم است و آن روز امتحان علوم داشت. پسرم یک لحظه سرش را برگردانده تا از دوستش خودکار بگیرد، اما معلم تصور کرده حرف نامربوطی بین آنها رد و بدل شده است برای همین به پسرم اعتراض کرده و گفته آنجا چه می‌گویی؟ مرا مسخره می‌کنی؟ پسرم تا آمده بگوید قصدش گرفتن خودکار بوده، معلم 62 ساله، دسته کلیدش را به سمت او پرتاب کرد. کلیدها به صورت پسرم خورده و خون سرازیر شده است. علی‌اکبر همراه مبصر کلاس به دستشویی مدرسه رفته و چشمش را شسته، اما خونریزی ادامه داشت. مدیران مدرسه هم بدون اینکه به ما خبر بدهند، تنها او را به خانه فرستادند.» او با بیان اینکه با تماس دخترش از ماجرا باخبر شد و خودش را به بیمارستان رساند، افزود: «دسته کلید به ابروی سمت راست صورت علی‌اکبر خورده بود، اما پزشکان گفتند نزدیک بود چشم پسرت کور شود. آنها چهار تا بخیه‌زدند و کارهای ترخیص علی‌اکبر را انجام دادند. همان‌موقع معلم علوم به بیمارستان آمد. از او پرسیدم چرا به سمت پسرم کلید پرتاب کردی؟ گفت از سر دلسوزی این کار را کردم! می‌خواستم کلید را به شکمش بزنم، اما به صورتش خورد. پرسیدم نگفتی ممکن است نابینا شود؟ با خنده جواب داد معذرت می‌خواهم و همه هزینه‌های بیمارستان را پرداخت می‌کنم.» هزینه درمان علی‌اکبر 500 هزار تومان شد، اما خانواده آن را پرداخت کرد. مادر او با تاکید بر اینکه در دادسرا از معلم شکایت کرده است، بیان کرد: «مدیر و معلم علوم از پسرم خواسته بودند به ما بگوید خودش زمین خورده و این اتفاق برایش افتاده و وعده داده بودند که در عوض نمره امتحانش را 20 می‌دهند. در حالی‌که پسرم جزو دانش آموزان ممتاز مدرسه است و نیازی به ارفاق ندارد. چند وقت پیش هم در مسابقات تکواندوی نوجوانان آسیا در تایلند، مقام سوم را کسب کرد. در کشور هم رتبه آورده است.» این در حالی است که معلم علوم با تایید پرتاب دسته کلید، اتفاق رخ داده را کوچک دانست و گفت: «روز قبل از حادثه مشغول تدریس بودم که متوجه شدم علی‌اکبر ادای مرا درمی‌آورد. روز حادثه هم این اتفاق افتاد و من در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و عصبانی شدم. او ادعای مادر علی‌اکبر مبنی بر«دادن نمره 20در ازای مخفی کردن ماجرا از خانواده» را رد کرد و افزود: « بنده به هیچ عنوان این حرف را به علی‌اکبر نزدم. او در دو امتحان پایانی نمرات خوبی نگرفته بود و جزو دانش آموزان ممتاز کلاس من هم نیست.» مادر علی‌اکبر در تولیدی پوشاک کار می‌کند و همسرش راننده نیسان است. به گزارش عصر ایران، او با بیان اینکه معلم 62ساله هنوز در مدرسه درس می‌دهد، گفت: « دراین باره حتی به آموزش و پرورش منطقه هم رفتم، اما آنها گفتند شما حاشیه‌سازی می‌کنید.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر