کد خبر: 39951
A

واکنش آموزش و پرورش به تنبیه بدنی و شکستن بینی یک دانش آموز در زرین‌دشت فارس

رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت فارس در واکنش به تنبیه بدنی یک دانش آموز که منجر به آسیب به بینی وی شده است، گفت: هرگونه تنبیه خط قرمز ما است و از این رو، این پرونده با جدیت در حال پیگیری است.

واکنش آموزش و پرورش به تنبیه بدنی و شکستن بینی یک دانش آموز در زرین‌دشت فارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از آموزش و پرورش فارس؛ غلامحسین امانت گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع تنبیه بدنی در یکی از مدارس این شهر بلافاصله تیمی متشکل از چند تن از کارشناسان این اداره در مدرسه مربوطه حاضر و مامور بررسی و رسیدگی به این حادثه شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت گفت: با توجه به گزارش اولیه این حادثه که سه شنبه هفدهم بهمن ۹۶ روی داد، این دانش آموز دچار صدمه دیدگی از ناحیه بینی شده و خانواده دانش آموز شاکی معلم مزبور شدند.

امانت گفت: این خانواده با مراجعه به نیروی انتظامی از معلم مربوطه شاکی و پرونده ای تشکیل و به دادگاه ارسال شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت گفت: هرچند صیانت از حریم همکاران فرهنگی وظیفه ذاتی ماست اما قبلا و در بخشنامه های مکرر اشاره شده که هرگونه تنبیه نیز خط قرمز آموزش و پرورش است.

امانت گفت: هم اینک باتوجه به تشکیل پرونده در دادگاه ، منتظر مشخص شدن نتیجه هستیم و قطعاً آموزش و پرورش نیز موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه ای در این شهر با بیان اینکه این گونه اتفاقات در مدارس روالی مستمر نیست و به ندرت شاهد وقوع چنین حوادثی هستیم، گفت: هتک حرمت به ساحت معلم و دانش آموز هرچند اندک هم باشد بسیار حساس و خط قرمز ماست.

گفتنی است دیروز گفته شد: یکی از دانش‌آموزان مدرسه شهید خوشبخت (امیر کبیر سابق) شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زرین‌دشت، توسط معلم هنر این مدرسه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و طبق بررسی‌های اولیه پزشکی، علاوه بر شکستگی بینی، تعدادی از دندان‌ها و شبکیه چشم وی نیز آسیب دیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر