کد خبر: 40057
A
رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران؛

رییس قوه قضاییه باید در مورد مرگ های مشکوک اخیر پاسخ دهد/ بی‌ارزش شدن جان انسان‌ها بسیار نگران‌کننده است

پروانه سلحشوری: بار دیگر شنیدن خبر خودکشی در زندان اوین موجب نگرانی‌های فراوان در جامعه شده است.

رییس قوه قضاییه باید در مورد مرگ های مشکوک اخیر پاسخ دهد/ بی‌ارزش شدن جان انسان‌ها بسیار نگران‌کننده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان ایران درباره انتشار خبر مرگ استاد دانشگاه امام جعفر صادق (ع) گفت: متاسفانه این بار خبر خودکشی یک فعال مدنی و استاد دانشگاه و جامعه‌شناس شنیده شد. رییس قوه‌قضائیه باید در مورد مرگ‌های مشکوک اخیر در زندان‌ها با عنوان خودکشی پاسخ دهند که در زندانها چه میگذرد. 

رییس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: قوه‌قضاییه مسئول مستقیم جان زندانیان و بازداشت‌شدگان است. بی‌ارزش شدن جان انسان‌ها بسیار نگران‌کننده است و در ادامه این روند علاوه بر آنکه ناکارآمدی سیستم قضایی را بیش از پیش آشکار می کند، به بی‌اعتمادی عمومی در قبال دستگاه قضا بیشتر دامن میزند. 

سلحشوری همچنین اضافه کرد: از دستگاه قضایی بعنوان مسئول مستقیم مرگ پروفسور سیدامامی انتظار میرود تا هر چه سریعتر نسبت به بررسی ابعاد این مرگ مشکوک اقدام نماید.

گفتنی است محمد جواد فتحی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی هم صبح امروز درباره تکرار خودکشی‌های بازداشت‌شدگان در روزهای اخیر گفت که دادستان تهران به عنوان مسئول اصلی این قضایا باید پیگیر و پاسخگو باشد. طبق ماده ۳۲ آیین دادرسی کیفری نظارت بر ضابطین دادگستری به عهده دادستان حوزه قضایی است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر