کد خبر: 40583
A

حبس یک کشاورز به دلیل تخریب محیط زیست

از ابتدای سال تاکنون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن برای 21 کشاورز که اقدام به کشت زیر پلاستیک کرده بودند اخطاریه قانونی صادر کرده است.

حبس یک کشاورز به دلیل تخریب محیط زیست

رئیس ‌اداره محیط زیست رزن گفت: یک کشاورز در شهرستان رزن که نسبت به جمع‌آوری پسماندهای پلاستیکی حاصل از کشت زیر پلاستیک خود بی‌تفاوت بود، به 91 روز حبس محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مجید اسکندری دراین باره اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن برای 21 کشاورز که اقدام به کشت زیر پلاستیک کرده بودند اخطاریه قانونی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه کشاورزانی که پس از دریافت اخطاریه نسبت به جمع‌آوری پسماندهای پلاستیکی اقدام خاصی انجام نداده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: تاکنون 13 پرونده در این خصوص در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

رئیس ‌اداره محیط زیست رزن خاطرنشان کرد: پسماندهای پلاستیکی ناشی از کشت‌های زیر پلاستیک جزء پسماندهای کشاورزی به حساب آمده و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن به طور جدی با کشاورزانی که نسبت به پسماندهای کشاورزی خصوصاً پسماندهای پلاستیکی بی‌توجه باشند برخورد قانونی خواهد کرد.

اسکندری افزود: در سال جاری پنج نفر دیگر از کشاورزان معرفی شده به مراجع قضایی در این خصوص ملزم به پرداخت جرایم نقدی از 20 میلیون تا 60 میلیون ریال شده‌اند.

وی با بیان اینکه پلاستیک‌های رها شده در زمین‌های کشاورزی نیازمند 100 تا 300 سال زمان برای تجزیه است، گفت: این پسماندها موجب آلودگی خاک، تخریب بافت و ساختمان خاک و در نهایت آلودگی محیط زیست می‌شود.

رئیس‌ اداره محیط زیست رزن تأکید کرد: بسیاری از این کشاورزان که محیط زیست را آلوده می‌کنند بومی رزن نبوده و از استان‌ها و شهرستان‌های مجاور با اجاره زمین‌های کشاورزی برای کشت هندوانه به این شهرستان می‌آیند.

وی افزود: این کشاورزان علاوه ‌بر آسیب رساندن به منابع آبی با رها کردن پسماندهای کشاورزی خصوصاً پلاستیک‌های ناشی از کشت‌های زیر پلاستیک باعث آلودگی خاک و محیط زیست می‌شوند./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر