کد خبر: 40613
A
مرعشی در مجمع عمومی اصلاح طلبان شهرستان ری :

هاشمی را رد صلاحیت کردند که جلیلی رئیس جمهور شود

مرعشی: روزی میثم سعیدی نماینده مجلس ششم بعد از آن دوران که آقای اسد فوت کرد و در سوریه از او تجلیل شد، در مجلس به من گفت اسد خیلی انسان خوبی بود، من هم گفتم تنها شانسی که آورد این بود تنه اش به تن ما اصلاح‌طلبان نخورد تا ببینیم چند قتل زنجیره‌ای انجام داده است، چراکه خونریزی‌هایی که در سوریه کرد، خیلی بیشتر از آن چیزی است که الان بشار به خاطر جنگ های داخلی مجبور است انجام دهد.

هاشمی را رد صلاحیت کردند که جلیلی رئیس جمهور شود
دیده بان ایران: عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در مجمع عمومی سالانه شورای هماهنگی تشکل‌ها و فعالان خط امام شهرستان ری که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مطالبی ‌که میخواهم بگویم به این سبب است که این روزها در فضای مجازی کشور انتقاداتی نسبت به سیاست‌های کشور و نسبت به کارکرد نظام مطرح می‌شود ، ما باید بپذیریم در چه منطقه‌ای زندگی می‌کنیم. 

 

سید حسین مرعشی،افزود: اینجا ناف اروپا نیست، حتی اگر دوستان در خصوص خود اروپا هم مطالعه کنند، متوجه می‌شوند در آنجا به اندازه کافی جنگ اتفاق افتاده است. حتی دو جنگ بزرگ جهانی نیز از دعواهای کشورها و اقوام اروپایی شروع شده است. جنگ‌هایی که چند میلیون کشته آثارش بوده و ویرانی اروپا را به دنبال داشته است. 

 

عضو شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور با بیان اینکه اروپا مبداء دموکراسی و لیبرالیسم بوده است، عنوان کرد: از این کشورها اقتصاد آزاد بیرون آمده و تحولات توسعه ای و پیشرفت هم داشتند؛ اما آنها مهاجران اروپایی بودند که به آمریکا رفتند و آمریکا را بنیان گذاشتند. 

 

مرعشی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها در تمدن جدید دنیا نقش بنیادین داشتند، گفت: اما همان اروپایی‌ها به اندازه کافی با هم جنگیدند، خون یکدیگر را ریختند، از جنگ خسته شدند و نهایتا به این نتیجه رسیدند که باید با مدارا یکدیگر را تحمل کنند تا زندگی خوبی را برای خود بسازند. 

 

وی ادامه داد: حال باید دید ما در چه منطقه‌ای زندگی می‌کنیم؛ در منطقه‌ای که تقریبا هر کس بر این کشورها حاکم شده، حاکم مانده است. حالا اسمش پادشاه است، اسمش امیر است مثل کشورهای عربی که نظام‌های حکومتی‌شان بسیار عقب افتاده و ابتدایی است یا به عنوان رئیس جمهور حاکم مانده است.

 

مرعشی افزود: شما می‌دانید که صدام رئیس جمهور بود، حافظ اسد در سوریه رئیس جمهوری بود که خودش تنها کاندیدا می‌شد و  ۹۸/۸  درصد آرا را هم می‌آورد‌.

 

مرعشی یادآور شد: روزی میثم سعیدی نماینده مجلس ششم بعد از آن دوران که آقای اسد فوت کرد و در سوریه از او تجلیل شد، در مجلس به من گفت اسد خیلی انسان خوبی بود، من هم گفتم تنها شانسی که آورد این بود تنه اش به تن ما اصلاح‌طلبان نخورد تا ببینیم چند قتل زنجیره‌ای انجام داده است، چراکه خونریزی‌هایی که در سوریه کرد، خیلی بیشتر از آن چیزی است که الان بشار به خاطر جنگ های داخلی مجبور است انجام دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه هر کسی که آمده حتی در این جمهوری‌های تازه به استقلال رسیده‌ی بعد از فروپاشیِ شوروی، ماندگار شده است، گفت: صفرمراد نیازُاف که بر ترکمنستان حاکم شد و رئیس حزب کمونیست بود تا زمانی که زنده بود، رئیس جمهور ماند. پس از مرگ او بردی محمداُف رئیس جمهور شد که او هم تا زنده است، رئیس‌جمهور می‌ماند. 

 

مرعشی ادامه داد: دو سال پیش به ترکمنستان رفتم و آنجا دیدم وقتی که رئیس جمهور می‌خواهد از خیابان عبور کند، رادیو و تلویزیون از قبل اعلام می‌کنند و همه ساکنان آن منطقه و مسیر باید پرده‌های منازل را بکشند و کسی حق ندارد حتی به اسکورت رئیس جمهور نگاه کند. 

 

به گفته سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران زمانی که حیدر علی‌اُف رئیس جمهور آذربایجان فوت کرد، تا شش ماه خبر مرگ او را اعلام نکردند تا رئیس جمهور بعدی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری و رای‌گیری مردم آماده شود. 

 

مرعشی قدیمی‌ترین دموکراسی را در این منطقه مربوط به ترکیه دانست و گفت: پاکستان نیز می‌تواند یکی از قدیمی‌ترین دموکراسی‌ها باشد، در پاکستان بارها و بارها ارتش کودتا کرده است. امکان ندارد در پاکستان کاری به انتها برسد، چراکه اگر حکومت خلاف میل ارتش عمل کند، ارتش مداخله و دولت را ساقط می‌کند.

 

وی افزود: در این راستا سرنوشت برخی از نخست وزیران را دیدیم که گاهی نخست وزیر بودند، گاهی در زندان و گاهی هم در تبعید به سر می‌بردند.  مثل خانم بی‌نظیر بوتو نخست وزیر پاکستان و پدرش. 

 

مرعشی ادامه داد: در ترکیه نیز دیدیم اردوغان با حزب عدالت و توسعه آمد و دیگر هیچ کدام از کسانی که همراهش بودند، با او نیستند. چراکه یکی یکی همه را حذف کرد و قانون اساسی را به نفع خود تغییر داد. حال نیز یک تنه کشور را با اقتدار اداره می‌کند که اقتدار گاه بد و گاه خوب است.

 

وی با ارائه تحلیلی از اوضاع داخلی کشور گفت : هاشمی را رد صلاحیت کردند که جلیلی رئیس جمهور شود اما هوشیاری و حضور مردم و  فعالیت سیاسیون  مانع تحقق این امر شد .

 

وی افزود : سیاسیون اگر صحنه را واگذار کنند سرنوشت خوبی نخواهیم داشت .

 

 در ادامه این نشست علی محمد نمازی معاون امور استانهای حزب کارگزاران سازندگی ایران ؛پروانه مافی و دکتر محسن علی جانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ؛حسن خلیل آبادی ؛اسمعیل شاه محمدی و سید اکبر کساء از اعضای شورای مرکزی تشکل ها و فعالان خط امام (ره ) شهرستان ری سخنرانی داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر