کد خبر: 40702
A

یوسفیان ملا: منع قانونی برای امضای مجدد طرح اولیه سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد

منع قانونی برای امضای مجدد طرح اولیه سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد

یوسفیان ملا: منع قانونی برای امضای مجدد طرح اولیه سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ عزت‌الله یوسفیان‌ملا  در خصوص شرایط آیین‌نامه‌ای طرح سوال از رئیس جمهور در صورت کاهش تعداد سوال کنندگان، گفت: بر اساس مفاد آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح سوال از رئیس جمهور با امضای مجدد نمایندگان می‌تواند در مسیر قانونی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند سوال خود از رئیس جمهور را در قالب طرح جدید یا همان طرح قبلی مطرح کنند لذا برای امضای مجدد طرحی که گفته شده از حد نصاب قانونی خارج شده(طرح اولیه)، منعی برای نمایندگان وجود ندارد.

گفتنی است معاون پارلمانی رئیس جمهور در روزهای گذشته، گفته است که تعداد نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی از حد نصاب قانونی برخوردار نیست و موضوع از نظر قانونی حل شده است.  هرچند برخی از طرح سوال دوم در همین زمینه از حسن روحانی خبر داده اند.

گفتنی است؛ طرح سوال از رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات موسسات مالی و اعتباری از اوایل سال 96 در مجلس کلید خورده است و در مدت اخیر به طور جدی‌تر از سوی نمانیدگان پیگیری شده است، این طرح به 180 امضا هم رسید اما اعلام وصول نشد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر