کد خبر: 40918
A

ATR‌های آسمان چرا زمین‌گیر شدند؟ عملکرد ربیعی؛ آسمان را زمین گیر کرد

مدیرعامل آتیه صبا از احتمال ارسال جعبه سیاه هواپیمای ATR به فرانسه برای بازخوانی اطلاعات خبر داد و زمینگیر شدن سایر هواپیمای ATR اسمان به دلیل رعایت استانداردهای پروازی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد.شرکت هواپیمایی آسمان زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی است ظاهرا به دلیل عملکرد نامناسب این وزارتخانه یکی از دلایل استیضاح ربیعی است

ATR‌های آسمان چرا زمین‌گیر شدند؟ عملکرد ربیعی؛ آسمان  را زمین گیر کرد

دیده بان ایران: مدیرعامل آتیه صبا از احتمال ارسال جعبه سیاه هواپیمای ATR به فرانسه برای بازخوانی اطلاعات خبر داد و زمینگیر شدن سایر هواپیمای ATR اسمان به دلیل رعایت استانداردهای پروازی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد.

 

ولی آذروش در نشست خبری با تاکید بر این‌که بر اساس قوانین ایکائو ایرلاین‌ها داخلی موظف به رعایت ضوابط و مقررات هستند، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری اگر پروازی را تایید نکند اجازه  پرواز را صادر نمی‌کند.

وی با بیان این‌که در رابطه با سقوط هواپیمای مسافربری آسمان کارشناسان در حال بررسی جعبه سیاه هستند، تصریح کرد: کارشناسان به لحاظ شرایط آب و هوایی در حال بررسی این جعبه هستند، جعبه سیاه یا با حضور کشور تولیدکننده هواپیما در ایران مورد بازخوانی قرار می‌گیرد یا این‌که به فرانسه ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که اطلاعات جعبه سیاه به سمع و نظر مردم می‌رسد به احیا و بازسازی 12موتور هواپیما در مجموعه هواپیمایی آسمان اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین دغدغه ما در هواپیمایی آسمان انجام پرواز ایمن بوده و خط قرمز ما سلامتی مردم است.

وی با اشاره به قرارداد خرید هواپیمای بوئینگ نیز گفت: علی‌رغم قراردادهای موجود کشورهای ظالم مشکلاتی را در خرید هواپیماهای جدید ایجاد کرده‌اند، اما با وجود همه مشکلات تعداد ناوگان هواپیمایی آسمان  از 8 فروند به 25 فروند افزایش یافته است.

دلیل زمینگیر شدن ATR‌های آسمان

مدیرعامل شرکت آتیه صبا در خصوص هواپیماهای ATR زمنیگیر شده پس از سانحه سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج اظهار کرد: در پرواز هواپیماهای ATR باید همه استانداردهای مدنظر سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشد.

آذروش با یادآوری این‌که هواپیماهای ATR جزو ایمن‌ترین هواپیماهای دنیا هستند، افزود: همه هواپیماهای شرکت آسمان از جمله ATR درصورتیکه تابع قوانین و سیاست‌های سازمان هواپیمایی کشوری باشند، هیچگونه مشکلی برای ارائه خدمات پروازی ندارند و ما تابع مقررات در بحث بکارگیری هواپیماها هستیم.

وی با تاکید بر این‌که هر هواپیمایی که کوچکترین مشکلی داشته باشد باید زمینگیر شود به قرارداد خرید 30+30 فروند هواپیمای بوئینگ و حواشی مربوط به آن اشاره و تصریح کرد: خوشبتخانه تا الان مشکل خاصی در رابطه با این قرارداد نبوده و قراراد با این شرکت امریکایی همچنان به قوت خود باقی است.

وی با بیان این‌که مباحث مربوط به فاینانس و مجوزهای اوفک این هواپیماها توسط بوئینگ پیگیری و انجام می‌شود، گفت: باید به این نکته توجه داشت که رئیس‌جمهوری امریکا غیرقابل پیش‌بینی است و شب می‌خوابد و روز یک تصمیم می‌گیرد مانند هفته قبل که قراردادهای خرید هواپیما توسط ایران‌ایر را با مشکل مواجه کرد.

وی بیان کرد: در قرارداد با بوئینگ هیچ نوع پرداخت و تعهد تا قبل از صدور مجوز اوفک از سوی هواپیمایی آسمان وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ شرکت هواپیمایی آسمان زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی است ظاهرا به دلیل عملکرد نامناسب این وزارتخانه یکی از دلایل استیضاح ربیعی است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر