کد خبر: 40958
A
عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران:

به طور کلی عملکرد وزارت کشور در یک سال اخیر موفق بوده است

علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: با توجه به نشست ها و بررسی های کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، وزارت کشور در اواخر دوره دولت یازدهم و همچنین دوازدهم عملکرد موفقی داشته است این عملکرد مطلوب به ویژه در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی نمود بیشتری پیدا می کند.

  به طور کلی عملکرد وزارت کشور در یک سال اخیر موفق بوده است

دیده بان ایران: با نزدیک شدن به پایان  روزهای پرتنش و ماجرای سال 96 که سراسر آن از اتفاقات مهم انتخاباتی، سیاسی و حوادثی از قبیل تجمعات دی ماه و خیابان پاسدارن تشکیل شده بود، لازم است عملکرد وزارت کشور که مهم ترین نهاد برقراری امنیت در کشور را مورد بررسی قرار دهیم. 

علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس دهم شورای اسلامی در رابطه با عملکرد یک سال اخیر وزارت کشور به خبرنگار دیده بان ایران گفت: با توجه به نشست ها و بررسی های  کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، وزارت کشور در اواخر دوره دولت یازدهم و همچنین دوازدهم عملکرد موفقی داشته است این عملکرد مطلوب به ویژه در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی نمود پیدا می کند. 

 این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: لازم است وزارت کشور برنامه ای جامعی را تهیه نماید  و متناسب با قوانین و وظایفی که در اختیار این نهاد گذاشته شده است عمل کند. هم اکنون نیز وظایف این وزارت خانه وجود دارد اما برنامه جامعی جهت کاربردی کردن این وظایف و پیش بردن اهداف این نهاد وجود ندارد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره نقد و انتقادات موجود در بین نمایندگان درخصوص وزارت کشور بیان کرد: این حساسیت ها و نقد و انتقادات به دلیل عزل و نصب هایی که در حوزه استانداران صورت گرفته بود، در بین نمایندگان وجود دارد. بخشی از این نقد به سبب حساسیت نمایندگان به استان و استانداری حوزه انتخابیه خود و برخی به دلایل  سیاسی است که در این خصوص وزارت کشور اساسا باید شیوه کاری خود را متناسب با قوانین وضع شده تنظیم نماید تا مشکلی پیش نیاید. البته تاکنون نیز کارنامه وزارت کشور در حوزه انتظامی، سیاسی، اجتماعی قابل قبول و مناسب بوده است. 

عضو فراکسیون امید درمورد تجمعات دی ماه و برخورد وزارت کشور با این حادثه و همچنین گمانه زنی های موجود در خصوص اینکه وزارت کشور در این حادثه مماشات کرده است، تصریح کرد: در این حوادث باید توجه داشت که حقوق مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و کشور پایمال نشود و همچنین حرمت مردم نباید از بین برود. از طرفی نیروی انتظامی باید حساسیت و ملاحظات را در برابر رعایت حقوق مردم را آموزش ببیند و آن را اجرا نماید. در این رابطه نیز انتقادی که به وزارت کشور وارد است این است که ارتباط این نهاد  با بدنه جامعه وجود ندارد. اما به طور کلی می توان گفت وزارت کشور نسبت به دوره های گذشته  بهتر عمل کرد. 

این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین در پایان گفت: در حوزه اجتماعی و سیاسی، وزارت کشور دارای ضعف در عمل اطلاع رسانی به مردم است که به نظر می رشد یا وجود مانع و یا ضعف هایی در خود این نهاد وجود داشت که وزارت کشور نتوانست از ظرفیت های صدا و سیما به جهت ارتباط با مردم استفاده لازم را ببرد. این مسئله در باره نیروی انتظامی در حوزه اجتماعی نیز صدق می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر