کد خبر: 40960
A

وزارت اطلاعات: حضور 200 دوتابعیتی در مدیریت اجرایی کشور

هاجر چناری نماینده نیشابور: بیش از ۲۰۰ دوتابعیتی در مدیریت اجرایی کشور حضور دارند که اعلام خطری جدی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت اطلاعات: حضور 200 دوتابعیتی در مدیریت اجرایی کشور

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق گزارش وزارت اطلاعات بیش از ۲۰۰ دوتابعیتی در مدیریت اجرایی کشور حضور دارند که اعلام خطری جدی برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایسنا، هاجر چنارانی در تذکری شفاهی خود به رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: براساس گزارش وزارت اطلاعات بیش از ۲۰۰ دوتابعیتی در مدیریت اجرایی کشور حضور دارند. خواهش می کنم به این گزارش توجهی ویژه شود.

وی در ادامه گفت: وزارت اطلاعات در اظهارنظر نسبت به خطر تهدید نفوذ دوتابعیت‌ها به کمیته تحقیق و تفحص اینگونه اعلام کرده که بررسی وضعیت برخی از مدیران و کارشناسان و متخصصان بخشهای مختلف و مرتبط با حوزه‌های علمی و حساس کشور مبین آن است که تعداد قابل توجهی از افراد مذکور دارای تابعیتی مضاعف یا گرین کارت و یا اقامت کشورهای خارجی هستند.

وی افزود: لازم به توضیح است که افراد دارای تابعیتی مضاعف یا اقامت خارج از کشور حداقل در ۱۹ حوزه مورد استعلام قرار گرفتند که براساس آمار تقاضا که منجر به مخالفت و عدم تایید صلاحیت شده است، ۲۱۰ مورد در طی دو سال گذشته معرفی و اعلام شدند. این بیانگر این است که خطر نفوذ مدیران و همسران و فرزندان دوتابعیتی کیان مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های مختلف تهدید می کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: در این خصوص نمایندگان طرح‌هایی دارند از جمله یکی از طرح‌های ما این است که از دادستان محترم کل کشور که قطعا پیگیر این موضوع حساس هستند، به عنوان مدعی‌العموم تقاضا داریم از حقوق عامه مردم دفاع کند و افراد دوتابعیتی را با صدور قرار و یا اعلام به مدیران عالی برکنار نمایند. دولت نیز از طریق حراست کل طی فرمی از تمامی مدیران حاضر در سطوح مختلف خوداظهاری در موضوع دوتابعیتی را اخذ کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر