کد خبر: 41063
A

استعفایی دیگر در آمریکا

«تونی توکه» رئیس سازمان جنگلداری آمریکا در بحبوحه تحقیقات درباره اتهام آزار جنسی در سازمان متبوعش که خود وی را نیز شامل می شود، از سمتش کناره گیری کرد.

استعفایی دیگر در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از خبرگزاری رویترز، توکه که سپتامبر (شهریور) گذشته به عنوان رئیس سازمان خدمات جنگلداری آمریکا معرفی شد، در ایمیلی به کارکنان این سازمان ضمن تایید تصمیم استعفایش گفت، این تصمیم را به منظور باز کردن راه برای رئیسی جدیدی به منظور تضمین موفقیت آینده همه پرسنل سازمان متبوعش اتخاذ کرده است.
طبق گزارش شبکه پی بی اس آمریکا، وزارت کشاورزی آمریکا که خدمات جنگلداری بخشی از آن است، مسئولیت تحقیقات مربوطه با حوریت روابط توکه با کارمندانش را قبل از برعهده گرفتن این سمت برعهده دارد. 
خدمات جنگلداری آمریکا نظارت بر 154 جنگل ملی و 20 چمنزار را برعهده دارد و حدود 28 هزار کارمند دائمی دارد. 
شبکه PBS هفته گذشته گزارش داد که شکایت های زیادی از زنان در سازمان جنگلداری آمریکا درباره آزار و اذیت جنسی در این سازمان مطرح شده است. 
به گزارش ایرنا، بحران ناشی از اتهامات سوء رفتار جنسی و آزار زنان در چند وقت گذشته بین مقامات مختلف سیاسی، هنری و ورزشی آمریکا بروز کرده است. تازهترین مورد به «دیوید سورنسون» مربوط می شد که متن سخنرانی های ترامپ را می نوشت و به آزار همسرش مجبور به کناره گیری شد.
تا کنون تعدادی از مقام های کنگره هم که با اتهام های مشابه مواجه بودند، استعفا کرده اند. موضوع رسوایی جنسی همچنین ترامپ رئیس جمهور آمریکا را هم گرفتار کرده است. طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، وکیل ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 مبلغ 130 هزار دلار به یک بازیگر فیلم های مستهجن داده تا رابطه جنسی خود با ترامپ را افشا نکند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر