کد خبر: 41155
A
افشاگری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره انتصابات شرکت های زیر مجموعه وزارت کار در گفت و گو با دیده بان ایران:

اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه شستا و صندوق بازنشستگی وزارت کار منتشر شود تا مشخص شود باج گیر و باج بده کیست!/ استیضاح ربیعی رای بیاورند یا نه، اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه شستا و صندوق بازنشستگی را به زودی منتشر می کنم

اما در طول این دوسال با وجود تذکرات و وعده های فراوان در حضور سایر نمایندگان، بازهم متاسفانه اسامی هیچ یک از هیئت مدیره های انتصابی شستا و سایر نهاد های وابسته به وزارت کار معرفی نشدند. خواهشم از اصحاب رسانه پیگیری این موضوع و افشاء نمودن نام اعضای هیات مدیره موظف و غیر موظف است. چرا که با شفاف سازی این مسئله روشن خواهد شد که جناب وزیر شایسته سالاری نموده است یا لابی گری کرده است. پیشنهادم به آقای ربیعی این است. لیست اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه و صندوق بازنشستگی تحت امرتان را منتشر کنید تا مشخص شود باج گیر و باج بده کیست! نمایندگان مجلس معتقدند در انتصاب های شستا و صندوق های بازنشستگی انتصاب های فامیلی، آشنایان و مرتبطان صورت گرفته است. ایشان که این ادعا را دارند که تحت تاثیر لابی کسی را منصوب نکرده است باید اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق های بازنشستگی را منتشر کند

اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه  شستا و صندوق بازنشستگی وزارت کار منتشر شود تا مشخص شود باج گیر و باج بده کیست!/ استیضاح ربیعی رای بیاورند یا نه، اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه شستا و صندوق بازنشستگی را به زودی منتشر می کنم

دیده بان ایران: سعید سیف : چند ماه از  آغاز فعالیت دولت دوازدهم می گذرد در این دوره علی ربیعی وزیر که با هزار اما و اگر توانست اعتماد نمایندگان مجلس دهم را کسب کند این بار  رضا شیران خراسانی یکی از نمایندگان استیضاح کننده ربیعی در مجلس می گوید "لیست اعضای هیات مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق های بازنشستگی را منتشر کنند تا مشخص شود باج گیر و باج بده کیست !" وزیری که معروف به وزیر لابی است در جریان رای اعتماد تنها با چند رای موافق توانست در دولت دوازدهم باقی بماند و بر صندلی ریاست بزرگترین سکان دار اقتصادی ایران تکیه بزند.

"قول و وعده" بخش جدایی ناپذیر عملکرد وزیر کار در چند سال اخیر بوده است چند ماه قبل قول داده بود به وعده هایش عمل کند این بار هم به وعده ها عمل نکرد. اکنون نمایندگان مجلس دهم می خواهند وزیر رفاه را به دلیل عمل نکردن به وعده هایش استیضاح کنند.

رضا شیران، نماینده مردم مشهد، در خصوص استیضاح وزیر کار و تاخیر در انجام آن تا به امروز به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده در چند مرتبه گذشته یکی از حامیان جدی استیضاح آقای ربیعی بودم به خصوص در حوزه های مدیریتی و انتصابات شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق بازنشستگی نقدهای جدی به عملکرد ایشان داشتم. اما  در جریان طرح سوال و استیضاح؛ مشاوران وزیرکار در قول و وعده  اصلاح عملکرد در حوزه مدیریتی را به نمایندگان دادند که متاسفانه بدان وعده ها عمل نشد.

آقای ربیعی در مجمع نمایندگان استان و کمیسیون اجتماعی قول های جدی داده بود که انتصابات شایسته ای را در حوزه های مهم مدیریتی این وزارتخانه انجام دهد و از افراد دارای صلاحیت استفاده کند. اما متاسفانه برخلاف وعده و به شیوه سابق بر مبنای امتیازات خاص افراد و رانت افراد مورد نظر خود را بر پست های مدیریتی نشاند. بنابراین این وزیر کار بود که به وعده خود در جمع نمایندگان عمل نکرد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص دلایل کلی استیضاح وزیر کار می گوید:  یکی از عمده انتقادات وارده به ربیعی این است که از افراد غیر متخصص در پست های مدیریتی مهم استفاده می کند و همین مسئله باعث شده است تا بنده با استیضاح ایشان موافق باشم. شرکت های زیر مجموعه شستا مدت هاست با ورشکستگی روبرو هستند می توان گفت دلیل این کار این است که آقای ربیعی آینده صنعت و کارگران را در اختیار افرادی گذاشته است که هیچ تخصصی حوزه مدیریت صنعتی  ندارند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در رابطه با اظهارات اکثریت نمایندگان مجلس مبنی بر این که وزیر کار، نزدیکان و هم طیفان خود را در سازمان های وابسته به وزارت خانه به ویژه سازمان شستا مشغول به کار کرده است، گفت: نه تنها در شرکت های زیر مجموعه شستا بلکه در تمام وزارتخانه کار، رفاه و تامین اجتماعی از جمله شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی از افرادی استفاده می کند که شایسته نیستند و بر مبنای رابطه در این وزارتخانه و شرکت های وابسته مشغول شده اند. بنابرین  این موضوع  تنها در سازمان شستا نیست بلکه این استخدام ها در تمامی سازمان ها و شرکت های مرتبط با این وزارت خانه وجود دارد. ایراد وارده به این روش نیز این است که از نیروهای شایسته و متخصص در بیشتر پست ها استفاده نمی شود. در این زمینه نیز پیشتر به آقای وزیر تذکرات لازم داده شده بود اما وی همچنان به شیوه خود یعنی استخدام های بی رویه بر اساس رابطه ادامه دادند.

 

نماینده مردم مشهد همچنین ادامه داد: بنده نزدیک به دو سال است که پیگیر معرفی شدن هیئت مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق به مردم هستم.

 

 اما در طول این دوسال با وجود تذکرات و وعده های فراوان در حضور سایر نمایندگان، بازهم متاسفانه اسامی هیچ یک از هیئت مدیره های انتصابی شستا و سایر نهاد های وابسته  به وزارت کار معرفی نشدند. خواهشم از اصحاب رسانه پیگیری این موضوع و افشاء نمودن نام اعضای هیات مدیره موظف و غیر موظف است. چرا که با شفاف سازی این مسئله روشن خواهد شد که جناب وزیر شایسته سالاری نموده است یا لابی گری کرده است. پیشنهادم به آقای ربیعی این است. لیست اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه و صندوق بازنشستگی تحت امرتان را منتشر کنید تا مشخص شود باج گیر و باج بده کیست!

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم همچنین خاطرنشان کرد:  نمایندگان مجلس معتقدند در انتصاب های شستا و صندوق های بازنشستگی انتصاب های فامیلی، آشنایان و مرتبطان صورت گرفته است.  ایشان که این  ادعا را دارند که تحت تاثیر لابی کسی را منصوب نکرده است باید اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق های بازنشستگی را منتشر کند. ما بارها از طرق مختلف و حتی از طریق سازمان بازرسی کل کشور از آقای ربیعی خواسته ایم اسامی هیات های مدیره شرکت های وابسته به شستا و صندوق های بازنشستگی را منتشر کند اما تا کنون پاسخی نداده است!  ما از آقای ربیعی می خواهیم در روز استیضاح اسامی این افراد را به اصحاب رسانه تحویل دهد و خبرنگاران بررسی کنند که چند درصد افراد حاضر در هیات های مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق بازنشستگی نسبت های نزدیک با هم دارند.

 

شیران در رابطه با ادعای اخیر وزیر کار مبنی بر این که "نمایندگان از بنده امتیاز طلب کرده و باج خواهی می کنند" بیان کرد: اگر این موضوع صحت و سقم داشته باشد، چه باج دهنده و چه باج دهنده  گیرنده هر دو به یک میزان مقصر و مجرم هستند. این ادعا نیز در صورتی صحت می یابد که آقای ربیعی دست به افشاء نام های کارکنان بخش های مختلف زیر مجموعه وزارت خانه بزند. علی رغم نامه نگاری های متعدد از طریق سازمان بازرسی  توانسته ام تنها 30 درصد از اسامی این اعضای هیات های مدیره شرکت های زیر مجموعه وزارت کار را در اختیار بگیرم .چه استیضاح رای بیاورد و چه نیاورد لیست اسامی عضو هیات های مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق های بازنشستگی را در اختیار نمایندگان و اصحاب رسانه قرار می دهم تا مشخص شود دلیل موافقت ما با  اسیتضاح وزیر کار چه بوده است.

 

شیران در پایان در مورد واقعی بودن استیضاح وزیر کار تصریح کرد: در فروردین ماه بنده به شخصه سعی می کنم اسامی را که در این مدت جمع آوری کرده ام را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد تا آن ها در این رابطه قضاوت کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر