کد خبر: 41308
A

موافقان و مخالفان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی چه گفتند؟!

حجتی وزارت جهاد کشاورزی را از نابودی نجات داد. یا دولت در آینده بابت لابیگری‌ها و رشوه‌گری‌هایی که در وزارت جهاد می‌گذرد خسارت می‌دهد؟!

موافقان و مخالفان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی چه گفتند؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رسانه ها؛ حبیب الله نیکزادی پناه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا و آرزوی طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری در مخالفتش با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی جزء سنگرسازان بی سنگر دفاع مقدس بودند و در دوران سازندگی پست های متفاوتی را داشتند و آدم مثبتی بودند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای حجتی زمانی که در استان سیستان و بلوچستان استاندار بودند با تدبیر و دوستی با مردم شرایطی را ایجاد کردند که برای مردم امنیت به وجود بیاید.

نیکزادی پناه تصریح کرد: برخی از علمای مدیریت، مدیران به سه گروه تقسیم می کنند که یک گروه را اصطلاحا مدیران قمار باز می گویند اما قمار نمی کنند چون استراتژی ندارند همچنین آینده نگر، توسعه نگر، کلان نگر و برنامه نگر و همچنین علم گرا نیستند این مدیران متوسل به همان بحث شیر و خط می شوند که اگر روی شیر سکه آمد کار انجام شود و اگر خط آمد کار انجام نشود.

وی در این رابطه افزود: گروه دوم را مدیران سرایدار عنوان کرده اند، این گروه دوم نیز همان وضعیت قبل را دارند و متاسفانه از هیچ نظم و علم مدیریتی برخوردار نیستند اما فقط یک گروه مدیران سازنده وجود دارند که در هر نقطه ای که قرار بگیرند تغییر و تحول ایجاد می کنند و آقای حجتی جزء این گروه سوم محسوب می شوند.

نیکزادی افزود: همیشه مسائل را به روز نگاه می کنیم و گذشته را در نظر نمی گیریم این در حالی است که باید توجه داشت حجتی زمانی که وزارتخانه را تحویل گرفت وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه ورشکسته تمام عیار بود و کارکنانش نیز جای مناسبی نداشتند و معاونت ها در نقاط مختلف شهر بود.

حجتی وزارت ورشکسته کشاورزی را نجات داد

وی افزود: علیرغم بی تدبیری ها و بی مهری ها امروز وزارتخانه جهاد کشاورزی ساماندهی شده است. آقای حجتی زمانی که وزارتخانه جهاد کشاورزی را تحویل گرفت گندم و بخشی از گوشت و تخم مرغ و لبنیات و شکر به کشور وارد می شد در هر صورت آقای حجتی انقدر محجوب به حیا هستند که مسائل را بیان نمی کردند اما کاری کردند کارستان و وزارتخانه را از نابودی نجات دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در همه نقاط کشور مشکل کشاورزی وجود دارد و کشاورزی نابود شده اما باید چرایی موضوع پیدا شود چرا که این موضوعات به حجتی ارتباطی ندارد و وی نابسامانی ها را کم کرده اما امروز مشکلاتی وجود دارد و حتی در حوزه انتخابیه بنده نیز مشکلات وجود دارد اما آن موضوعات چه ارتباطی به آقای حجتی دارد چرا مسائل منطقه ای بیان می شود.

تلاش وزارت کشاورزی برای افزایش ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی

وی افزود: آقای حجتی ظرفیت ها را افزایش داده، واردات را کاهش داده و صادرات را افزایش داده چرا به این موضوعات توجه نمی شود و بنده از آقای حجتی می خواهم این اطلاعات را به مردم برساند.

نیکزادی پناه گفت: امروز کشاورزی در حال سامان گرفتن است، اجازه دهید این مرد عمل به کار خود ادامه داد و بتواند کشاورزی کشور را سامان دهد و از ناراحتی و نگرانی کشاورزان بکاهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقایانی که می گویند معاونان حجتی پیر هستند، باید به آنها گفت که همین نیروهای پیر با تلاش خود میزان تولید فعلی را به وجود آوردند، آیا وزیر نیرویی در اختیار داشت و از آنها استفاده نکرد؟، ادامه داد: روزی که این وزارتخانه را تحویل گرفت از کدام نیروی انسانی می توانست استفاده کند؟ باید انصاف داشته و قدرشناس مردان انقلابی باشیم.

کارنامه حجتی در وزارت جهاد شفاف و مثبت است

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا درست است آقای حجتی را با این کارنامه شفاف و بعد از 38 سال خدمت بی عزت کنیم، چه جوابی داریم که به شهدا و انقلابیون دهیم؟، تصریح کرد: وظیفه داریم در کنار وزیر قرار بگیریم و به او کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه امکانات و احکام بسیار خوبی مصوب شد که امیدواریم وزیر آنها را پیاده کند و کشاورزی را رونق دهد، عنوان کرد: کشاورزی و یا هر اقدام تولیدی دیگر کشور نیازمند منابع است، آیا می شود بانک کشاورزی که بانک تخصصی است، منابع را به عنوان سپرده با سود بیش از 20 درصد جذب کند و آن را با سود 18 درصد در بخش پرداخت کند؟

نیکزادی پناه با بیان اینکه آیا وزیر منابعی در اختیار داشت و کاری نکرد؟ اگر این منابع وجود داشتند، آن را اعلام کنید، گفت: هر چند که آقای وزیر قول دادند آرام آرام از نیروهای جوان در مجموعه خود استفاده کنند ، باید گفت که وی هنوز جوان است و براساس تجربیات دنیا، امروز روزی است که مردم ایران از تجربه وی استفاده کنند نه اینکه او را از صحنه خارج نمایند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه آقای حجتی از خانواده محترم شهدا و ایثارگران و متعلق به 17 شهید و جانباز هستند، خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم نمایندگان با توجه به اینکه مسائل و مشکلات را خوب می دانند، رأی اعتماد مجدد را به وزیر می دهند؛ مقرر شد بعد از تعطیلات عید نمایندگان مشکلات خود را با وزیر در میان بگذارند.

***موافقان استیضاح

همچنین حسن نوروزی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 23اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل موافقت خود با استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، گفت: عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی به علت واردات بی‌رویه و متضرر شدن کشاورزان، عدم توانایی ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات داخلی، عدم توجه به گزارش‌های سازمان بازرسی در تخلفات مالی در برخی از شرکت‌های تابع وزارت جهاد براساس گزارش دیوان محاسبات از جمله مواردی است که وزیر را به استیضاح کشانده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  تعاونی ولیعصر در شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان، در زمان طاغوت تعاونی روستایی بوده است و معاون وزیر جهاد 400 میلیون تومان برای  اعطای مجوز به منظور احیای این صندوق اخذ می‌کند همچنین مدیرکل نیز 200 میلیون تومان و 40 معاون رئیس اداره رباط کریم به این منظور اخذ می‌کنند.

دولت بابت لابیگری‌ها و رشوه‌‍گری‌هایی که در وزارت جهاد می‌گذرد خسارت دهد؟

وی افزود: 5 میلیارد را از سرمایه این صندوق را مدیرکل استان البرز برای  واردات پرتقال پارسال اخذ می‌کند حال باید پرسید دولت چقدر باید بابت لابیگری‌ها و رشوه‌‍گری‌هایی که در وزارت جهاد می‌گذرد خسارت دهد؟

نوروزی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در قسمت اراضی چندین پرونده در رابطه با تاسیس پمپ بنزین‌ها و پمپ‌گازها جاده‌ای و بین شهری وجود دارد چرا معاون شما می‌گوید؛ باید 600 میلیون تومان به ما پرداخت کنید تا مجوزها را بدهیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در رابطه با صندوق تعاونی ولیعصر، مهرعلی و المهدی توضیح داد: به‌عنوان یک قاضی درخصوص این صندوق‌ها تحقیق کردم و آقای هاشمی به‌عنوان معاون جدید وزیر کشاورزی از موضوع خبر دارند البته خود آقای وزیر نیز در جریان هستید.

وی از عدم توجه در جذب بودجه مصوب و خط اعتباری وزارت کشاوری، عدم اجرای الگوی کشت و عدم حمایت جدی از کشاورزان انتقاد کرد و گفت: آقای وزیر شما برای کشت ارگانیک چه برنامه‌ای دارید؟ برای عدم توجه به کشاورزان زلزله‌زده کرمانشاه و کرمان و درباره عدم کنترل قیمت شکر و برشکستگی کارخانجات قند و شکر و چغندرکاران و.. چه پاسخی دارید؟

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس ادامه داد: عدم کنترل قیمت شکر و برشکستگی کارخانجات قند و شکر و چغندرکاران که بر اثر واردات بی‌موقع شکر صورت گرفت، عدم توجه به صنایع تبدیل محصولات کشاورزی در کشور و عدم فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات کشاورزی داخلی، عدم دفاع از کشاورزان در مسئله استفاده بهینه از آب و عدم توجه به برنامه‌های زیرساختی از دیگر مشکلات و انتقادهای وارد است.

وی با اشاره به اینکه کانال آب محمدیه به دشت رباط کریم حدود 10 سال است کار می‌کند، گفت: با وجود آنکه 4 سال قبل طی سفر ریاست جمهوری برای سیستم‌های انتقال آن بودجه گذاشته شده است تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و مردم همچنان با پمپ‌ها و موتورهای انتقالی از این آب استفاده می‌کنند.

انتقاد از عدم استفاده از مدیران با سابقه کلان، علمی، متخصص

سخنگوی  کمیسیون قضایی با انتقاد از عدم استفاده از مدیران با سابقه کلان، علمی، متخصص و مرتبط در سازمان‌های تخصصی گفت: شما با روی کار آمدن خود مهندس موسوی را عزل کرده‌اید اما به‌عنوان یک فرد انقلابی وجودان خود را قاضی کنید پس از عزل مهندس موسوی چه فرد قالبی را منتصب کردید؟

استفاده از بازنشستگان در بدنه مدیرتی وزرات کشاورزی کیفیت کار را گرفته

وی با بیان اینکه استفاده از بازنشستگان در بدنه مدیرتی وزرات کشاورزی کیفیت کار را گرفته است در حالی که این وزارتخانه باید چابک باشد، اضافه کرد: مدیران بازنشسته و پیر به درد نمی‌خورد تا کی باید از مدیران فرسوده استفاده کنیم؟

کود هم باید وارد کنیم؟ خاک بر سر مملکت ما که کود را هم باید وارد کنیم؟

نوروزی خطاب به وزیر کشاورزی مبنی بر اینکه درخصوص از بین رفتن تا بیش از 50 درصد محصولات سیفی و باغی و سبزی کشور قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده چه برنامه‌ای داشته‌اید؟، گفت: مجوز استفاده از کودهای  غیراستاندارد وارداتی را چرا دادید؟ کود هم باید وارد کنیم؟ خاک بر سر مملکت ما که کود را هم باید از خارج وارد کنیم؟ این صنایع هایتک است؟

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس بیان کرد: بی‌برنامگی در خط ذخایر ژنیتکی و بومی محصولات و اصرار به صادرات بدون ثبت معنوی و ژنیتکی محصولات ایران، بی انگیزی در کارمندان وزارت کشاورزی نیز در این وزارتخانه وجود دارد.

وی  تصریح کرد: درخصوص 700 هکتار زمین منابع طبیعی شما را زمانی که دادگاه حکم داد من شخصا 10میلیون تومان گذاشتم و جلوی حکم را گرفتم و من از اول امسال با فریاد آنجا درخت‌کاری می‌کنم. سازمان جنگل‌بانی شما کجا هستند؟ زمین‌های شما را بردند دیگر چیزی نمانده است.

واردات بی‌رویه محصولات باغی در کشور خلاف قانون است

نوروزی با تاکید بر اینکه برخلاف نص صریح قانون واردات بی‌رویه محصولات باغی در کشور در سال گذشته وجود داشته است، گفت: همین پرتغال‌هایی که بخشی از پول صندوق تعاونی ولیعصر رباط کریم بود، چرا این کار را کردید؟

وی با انتقاد از عدم توجه به تورم در قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک همچون گندم در خرید تضمینی و همچنین قیمت اعلامی شیر دامداران به قیمت مرغ برای مرغداران و سیب‌زمینی، افزود: عدم توجه به وضعیت واردات محصولات تراریخته در کشور، مگر قانون برنامه ششم توسعه نگفته واردات محصولات تراریخته را ممنوع نکرده است؟ ضمن آنکه توسعه کشت محصولات ارگانیک حکم شده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود: چرا باید سیب‌ها کنار جاده‌های ارومیه بماند و چرا نباید صادر شوند آقای وزیر چند اتحادیه کنار فرودگاه بین‌المللی و سردخانه تاسیس کرده‌اید تا بتوایند محصولات را صادر کنید؟

وی اضافه کرد: مسئولان مسکو، چین، ترکیه ده‌ها هتکار زمین برای برگزاری نمایشگاه گرفته‌اند اما شما دو متر نمایشگاه در مسکو دارید!؟ اینگونه می‌خواهید برای محصولات ما بازار پیدا کنید؟ آیا ما در مسکو یا کشورهای  عربی دو متر زمین برای برگزاری نمایشگاه داریم؟

نوروزی با بیان اینکه دلیل آسیب جدی جنگل‌ها چیست؟ به طوری که جنگل‌ها در حال از بین رفتن هستند اما وزارت کشاورزی هیچ برنامه‌ای ندارد، گفت: همین 700 هکتاری در سپیدار رباط کریم که اعلام شده منابع طبیعی است و شما سند آن را دارید اما 10 روز قبل مسئولان شما نشستند و امضاء کردند به آن سرمایه‌داری که تابعیت ترکمنستانی دارد زمین متری یک میلیون تومان را متری 13هزار تمام دادند.  

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس ادامه داد: به مدیران شما عرض کردم که دولت بی‌آید و این زمین را بخرد خاک برسر من که باید مسئولان این مملکت از یک سرمایه داری که 700هکتار را غارت کرده، باز هم 700هکتار زمین را متری 13هزار واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: به آقای شوشتری حراست، استاندار، محمدزاده مسکن و منابع طبیعی شما گفتم، چرا اینطور مملکت را به باد می‌دهید چرا زمین‌های  کشاورزی را از بین می‌برید؟ چه کرده اید برای این ممکلت؟
 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر