کد خبر: 41581
A

بهت بازارهای جهانی از جنگ تجاری چین و آمریکا

ترس از جنگ تجاری چین و آمریکا بازارهای جهانی را در شوک فرو برد و بازارهای جهانی این هفته به شدت با کاهش قیمت ها مواجه شدند.

بهت بازارهای جهانی از جنگ تجاری چین و آمریکا

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ به نقل از سی ان بی سی ، اد کوئن استراتژیست بازار سرمایه می گوید که در میان آشفتگی های پیش آمده بعضی از بازیگران بازار ها تصور می کنند که بازارهای نوظهور وارد یک بازی تازه شده اند؛سهام کشورهای توسعه یافته به خوبی خریداری می شود حتی در میان شرایطی که بادهای مخالف می وزد.

در ابتدای سال جاری کوئن پیش بینی کرده بود که موقعیت برخی از سهام در ایالات متحده تغییر کرده و ارزش آنها در مواجهه با بازارهای نوظهور کم خواهد شد.

او اخیرا گفته است که بعد از سالها هنوز هم بازارهای نوظهور ارزش خوبی دارند،همانطور که سال گذشته بازدهی خوبی داشتند.بنابراین ما بازارهای نوظهور را با پرتفوی های قوی پیش بینی می کنیم.

به گفته او با نگاهی به معیارهای کلاسیک درآمد و هزینه سهم بازارهای نوظهور در اقتصاد ایالات متحده بالا بوده است.

کوئن مدعی شده که  در حالی که چشم انداز نرخ بهره در ابالات متحده در کوتاه مدت به بازارها صدمه می زند،در بلند مدت به بازارهای نوظهور هم آسیب خواهد رساند و این موضوع خصوصا با گسترده شده موضوع جنگ تجاری تشدید خواهد شد.

او گفته است:«هر گوشه ای از بازار جهانی در سال جاری شاهد،یک عدم اطمینان هستیم،اما من فکر می کنم که نتیجه این تصمیم‌ها در نهایت به نفع ایالات متحده و افزایش درآمد این کشور منجر واهد شد که در نهایت موجب رشد اقتصاد جهانی است.»

او اضافه می کند:« من فکر می کنم  سال جاری میلادی به خوبی به پایان خواهد رسید،حتی با وجودی که نااطمینانی در بازارهای جاری است.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر