کد خبر: 41630
A

سکه از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرد

قیمت انواع سکه با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده به طوری که قیمت سکه تمام از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرده است.

سکه از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به دنبال افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و عبور آن از مرز ۵۰۰۰ تومان قیمت سکه نیز با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است.

به طور کلی قیمت سکه به غیر وضعیت عرضه و تقاضا از دو عامل مهم تاثیر می‌گیرد. یکی قیمت دلار و دیگری قیمت طلای جهانی.

طلای جهانی در حدود یک ماه اخیر با تحول چندانی روبرو نشده است و قیمت آن با شیب ملایمی افزایش پیدا کرده است. اما عاملی که  به نظر می‌رسد در افزایش قیمت سکه تاثیرگذار بوده است افزایش نرخ دلار است که از دو روز گذشته اتفاق افتاده است.

در حال حاضر قیمت سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و ۷۱۴ هزار تومان رسیده است که بالاترین نرخ برای سکه تمام در تاریخ قیمت سکه به حساب می آید. پیش از این در اسفند ماه سال گذشته قیمت سکه تمام از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عبور کرده بود که تا آن زمان رکوردی برای این نوع سکه به حساب می آمد.

اما در حال حاضر در فاصله شاید کمتر از یک ماه با جهاش بیش از ۱۰۰ هزار تومانی روبرو شده است.

نکته قابل توجه این است که در روز پنجم فروردین قیمت سکه تمام یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بود اما در فاصله یک روز ۵۴ هزار تومان گران شده و به یک میلیون و ۷۱۴ هزار تومان رسیده است.

به طور طبیعی این افزایش قیمت بر روی سایر اقلام سکه نیز تاثیر گذاشته است. در حال حاضر در میان دیگر انواع سکه نیم سکه ۸۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۵۲۶ هزار تومان و سکه گرمی ۳۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

در تعطیلات نوروز با وجود توقف حراج سکه، پیش فروش همچنان ادامه پیدا کرد اما به نظر می‌رسد که این سیاست تاثیری بر ایجاد تعادل در بازار نداشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر