کد خبر: 41651
A

قاسمی: عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سعودی‌ها با ایراد اتهام به دیگران نمی‌توانند بر شکست‌های پی در پی خود در یمن سرپوش بگذارند.

قاسمی: عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند

دیده بان ایران: بهرام قاسمی در پاسخ به اقدامات و اظهارات مقام‌های سعودی در سومین سالروز تجاوز به یمن گفت: سعودی‌ها با ایراد اتهامات واهی و بی اساس و مدرک به دیگران سعی دارند بر ناتوانی و شکست‌های پی در پی خود در کسب پیروزی میدانی در جنگ علیه مردم یمن با وجود دارا بودن امکانات و  کلکسیونی از سلاح های پیشرفته و خریدهای چند ده میلیاردی تسلیحاتی سرپوش بگذارند؛ اما واقعیت این است که سعودی ها و هم پیمانان آنها در این جنگ نابرابر فقط با مقاومت مردم یمن مواجه بوده و شکست مفتضحانه ای را تجربه کرده اند.

قاسمی همچنین در واکنش به اظهارات توام با تهدید یک سخنگوی نظامی سعودی گفت: بی تردید این اظهارات جنگ طلبانه و غیر مسئولانه قابل پیگیری حقوقی و بین المللی است.

وی افزود: اصولا عربستان در  جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند. حداقل درسی که انتظار می‌رفت حاکمان ریاض از جنگ با مردم بی‌دفاع یمن بیاموزند این بود که از این همه توهم خود بزرگ بینی و خیال پردازی تا حدی خارج شوند و درک کنند که با اتکای به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی و پر هزینه نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر