کد خبر: 41663
A

قطر علیه بحرین در سازمان ملل شکایت تنظیم کرد

قطر یک فروند جنگنده بحرین را به نقض حریم هوایی کشورش متهم کرده و این مساله را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش داده است

قطر علیه بحرین در سازمان ملل شکایت تنظیم کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی قطر امروز (چهارشنبه) به جزئیات درباره این نقض حریم هوایی از سوی جنگنده بحرینی که روز یکشنبه رخ داد، اشاره‌ای نکرد و تنها گزارش داد که این یک نقض جدی حریم هوایی بوده است.

روز دوشنبه، مقام‌های هوانوردی مسافربری بحرین و امارات اعلام کردند که دو فروند جنگنده قطری به صورت خطرناکی از نزدیکی دو فروند هواپیمای مسافربری از امارات عبور کردند در حالیکه این دو هواپیمای مسافربری در حریم هوایی بحرین بودند و اعلام کردند که این مساله را به ایکائو یا سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی ارجاع می‌دهند.

قطر در بیانیه‌ای این ادعا از سوی بحرین را رد کرد و گفت که دولت بحرین برای پوشاندن نقض حریم هوایی قطر این ادعا را مطرح کرده است.

امارات در کنار عربستان، بحرین و مصر در ژوئن گذشته میلادی علیه قطر تحریم‌های دیپلماتیک، تجاری و مسافرتی اعمال کرده است و این کشور را به حمایت از افراط گرایان متهم می‌کند.

قطر در ژوئن 2017 و پس از آنکه کشورهای همسایه‌اش در خلیج فارس حریم هوایی خود را بر روی پروازهای قطری بستند، از ایکائو خواست تا مداخله کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر