کد خبر: 41664
A
یک نماینده مجلس:

امکانات در شهرهای کوچک برای ایجاد اشتغال فراهم نیست

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت پدیده نامیمون ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ است.

امکانات در شهرهای کوچک برای ایجاد اشتغال فراهم نیست

دیده بان ایران: محمدرضا ملکشاهی راد در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: معمولا در شهرهای کوچک امکانات برای ایجاد اشتغال فراهم نیست و متقاضیان جویای کار به سمت شهرهایی با امکانات بیشتر می‌روند تا هم شغلی پیدا کنند و هم فعالیت‌های اقتصادی با ارزش افزوده بالایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ظرفیت جمعیتی خرم‌آباد متناسب با نیروی مورد نیاز کار نیست چون بخش زیادی از جوانان بیکار هستند، ادامه داد: براین اساس جوانان لرستانی برای پیدا کردن شغل ناچارند به شهرهایی با امکانات بیشتر مهاجرت کنند.

ملکشاهی راد بیان کرد: به تبع همین جوانان خانواده‌های آنان نیز مهاجرت می‌کنند و این یکی از پدیده‌های نامیمونی است که موجب ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ، کمبود مسکن ویک سری مشکلات خواهد شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید اقتصاد و اشتغال در روستا مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز نگاه دولت به اشتغال روستایی خوب است و باید با رونق این مهم از مهاجرت جوانان به شهر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه  باید امکانات و ثروت در همه شهرهای کوچک و بزرگ به صورت عادلانه توزیع شود، تاکید کرد: شرایط سرمایه‌گذاری در شهرهای کوچک نسبت به شهرهای بزرگ را بیشتر مدنظر قرار دهیم تا سرمایه‌گذار در شهرهای کوچک حضور یابد، اشتغال ایجاد کند، تولید را رونق دهد تا برای مردم ثروت و درآمدزایی ایجاد شود.

ملکشاهی راد با بیان اینکه مهاجرت به دلیل توسعه‌های نامتوازن رخ می‌دهد که این مهم سبب رشد و توسعه برخی از شهرها شده است، یادآورشد: شرایط اقتصادی و اشتغال این شهرها نسبت به سایر بهتر است و افراد به سمت مناطقی مهاجرت می‌کنند که امکانات بیشتری دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر