کد خبر: 41761
A

زهرا ساعی: بر اساس گفته امروز رئیس جمهور اصلا قصد، فیلترینگ تلگرام نیست

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه با رئیس جمهور، در مورد فیلترینگ تلگرام گفت: اصلا قصد فیلترینگ نیست و هیچ مرجع، نهاد و یا هیچ کسی اعلام نکرده که قرار است فیلترینگ تلگرام اتفاق بیفتد.

زهرا ساعی: بر اساس گفته امروز رئیس جمهور اصلا قصد، فیلترینگ تلگرام نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ زهرا ساعی در گفت و گو با جماران ، در مورد صحبت های امروز (سه شنبه 14 فروردین ماه) رئیس جمهور کشورمان در مورد فیلترینگ تلگرام اظهار داشت: صحبت هایی که آقای رئیس جمهور داشتند در مورد این بود که بحث فیلترینگ به این صورت نبوده است. یعنی اصلا قصد فیلترینگ نیست و هیچ مرجع، نهاد و یا هیچ کسی اعلام نکرده که قرار است فیلترینگ تلگرام اتفاق بیفتد و عنوان کردند که این یک شایعه است و اصلا به این صورت نحوه برخورد درست نیست. اگر قرار است نظارتی شود بحث تأمین امنیت و آسایش و رضایت مردم است. باید رضایت مردم جلب و خواسته مردم تأمین شود. با صراحت گفتند که بیشتر رفع انحصار است تا فیلترینگ و می خواهند مساله را از این انحصار خارج کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی هایی برای استفاده از پیام رسان های موجود هست، افزود: رئیس جمهور فرمودند که ما باید جایگزین داخلی مناسب و مورد قبول مردم داشته باشیم و تا وقتی که جایگزین مناسب و خوب را تأمین نکنیم، نمی توانیم مانع ایجاد کنیم؛ یعنی این راهش نیست. ابتدا باید بسترهای مناسب را برای اینکه مردم بتوانند از پیام رسان های داخلی استفاده کنند را فراهم کنیم و اعتماد و مقبولیت در مردم ایجاد شود و بعد از آن اگر می خواهند برای پیام رسان های خارجی منع ایجاد کنند.

وی گفت: در حقیقت با وجود یک سری اشتغال زایی در فضای مجازی و نگرانی صاحبان این مشاغل از بحث فیلترینگ و بسته شدن تلگرام، ایشان تأکید داشتند که اصلا هیچ مرجعی نگفته که می خواهد فیلیترینگ اتفاق بیفتد. ولی دارند کار می کنند که واقعا جایگزین مناسبی پیدا شود.

 

ساعی افزود: ایشان اشاره داشتند که پیام رسان های داخلی موجود به دلایل متعدد مورد توجه مردم قرار نگرفته اند و برای تقویت آنها باید کار کرد تا مقبولیت عمومی پیدا کنند تا مردم آنها را جایگزین نرم افزارهای موجود کنند. تأکید بر خواست مردم است و اینکه مردم دچار تشویش و نگرانی نشوند و باید به بهترین نحو خدمات ارائه شود.

 

وی با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در جایگاه خود قرار دارد و نمایندگان ممکن است اظهار نظرهایی را داشته باشند. اگر چنین اتفاقی بخواهد بیفتد مرجع آن مشخص است. در این میان افراد اظهار نظرهای خودشان را دارند و صاحبان نظر در مورد اتفاق افتادن و نیفتادن و یا نحوه صحیح انجام این کار نظر خودشان را می دهند. اما اگر قرار باشد تصمیم خاصی در این موضوع گرفته شود باید از نهادهای خاص خودش اعلام شود و این تصمیم گیری اتفاق بیفتد؛ تا به امروز که رئیس جمهور  صحبت می کرد هنوز به این تصمیم نرسیده اند. اتفاقا دبیر شورای عالی فضای مجازی هم در این جلسه حضور داشتند و ایشان هم چیزی نگفتند. احتمالا این موضوع در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مشکلاتی در استفاده از این پیام رسان ها و فضای مجازی مطرح می شود، مسئولین باید همه تلاششان این باشد که بتوانند این مشکلات را به حداقل برسانند. شورای عالی فضای مجازی کشور و نهادهای تصمیم گیر دیگر دارند کار خودش را می کنند و این موضوع را بررسی می کنند. ولی بر اساس گفته امروز رئیس جمهور، هنوز به نتیجه قطعی که بخواهد اعلام شود نرسیده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر