کد خبر: 41863
A

پشت پرده جنجال آفرینی احمدی‎نژادی‎ها

احمدی نژادی ها سال جدید را با توپ پر تر آغاز کرده اند. از یک سو سریال پیام های ویدئوی رئیس دولت نهم و دهم شکل گرفته است و از یک سو با صدور فراخوان و جمع آوری پرونده های قضایی هواداران خود در حال یارکشی هستند. زندانی شدن حمید بقایی در روزهای آخر سال و ماجرای اعتصاب غذای او را نیز نباید نادیده گرفت. کمتر از یک ماه از حکم 15 ساله بقایی گذشته اما این جریان پر سر و صدا بر همان مدار قبلی ادامه می دهد. ...

پشت پرده جنجال آفرینی احمدی‎نژادی‎ها

دیده بان ایران: احمدی نژادی ها سال جدید را با توپ پر تر آغاز کرده اند. از یک سو سریال پیام های ویدئوی رئیس دولت نهم و دهم شکل گرفته است و از یک سو با صدور فراخوان و جمع آوری پرونده های قضایی هواداران خود در حال یارکشی هستند. زندانی شدن حمید بقایی در روزهای آخر سال و ماجرای اعتصاب غذای او را نیز نباید نادیده گرفت. کمتر از یک ماه از حکم 15 ساله بقایی گذشته اما این جریان پر سر و صدا بر همان مدار قبلی ادامه می دهد. نکته اینجا است که فعالان سیاسی و مسئولان نیز همچنان تاکید و اصرار دارند که نباید فریب این هوچی گری ها را خورد. حالا هرچقدر که احمدی نژاد نامه بنویسد و پیام ویدئویی دهد!

احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده پیشین مجس شورای اسلامی از جمله افرادی است که تاکید می کند احمدی نژاد و یارانش با بحران شنیده شدن و دیده شدن مواجه شده اند و به همین خاطر دنبال جنجال سازی هستند. او اظهار داشت: « زمانی به نظر می‌رسید که احمدی‌نژاد از حمایت توده‌های مردم برخورد دار است اما اکنون شاهدیم که صدای آنها طنین و پژواکی ندارد. البته همان زمان نیز خیلی از فعالان سیاسی با این تحلیل یعنی پشتوانه مردمی احمدی نژاد مخالف بودند. ممکن است در موضع رای دادن خیلی از اقشار احساس کرده باشند که احمدی نژاد امتیازات بیشتری به مردم می دهد اما او هیچ وقت دارای مرام و مکتب یا توان موج‌آفرینی در بین مردم نبود».

وی افزود: «امواج انسانی که پشت سر ماشین احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور به راه می‌افتاد، به معنای محبوبیت شخصی و تفکرات و مواضع او نبود بلکه به دلیل امتیازاتی بود که توزیع می‌شد. امتیازاتی که اتفاقا با تحقیر مردم همراه بوده است».

شیرزاد معتقد است که تلاش های احمدی نژاد و یارانش در ماه های اخیر به جایی نرسیده و نتوانستند آن طور که می خواهند مرکز توجه قرار بگیرند. او گفت: « صدای رییس دولت اصلاحات با وجود اینکه محدودیت‌های بسیار بیشتر و شرایط دشوارتری دارد، به سادگی طنین پیدا کرده است. به اعتقاد من احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی گرفتار بحران شنیده نشدن بوده و به همین خاطر برای جبران آن صدای‌های بلندتری از خود صادر کرده و حرف‌های تحریک‌آمیز‌تری هم می‌زنند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب، اقدامی مثل اعتصاب غذا، آتش زدن حکم مقابل سفارت انگلستان، بست نشینی و ... را مصادیق اقدامات تحریک آمیز و تلاش برای سر و صدا راه انداختن دانست و گفت: « مشایی حکم بقایی را مقابل سفارت انگلستان آتش زد. صرف نظر از اینکه چه موضعی نسبت به حکم آقای بقایی داشته باشیم، این کار اهانت به حکم صادر شده از سوی قوه قضاییه است. برای اعتراض به حکم قضایی نمی‌توان آن را آتش زد. بعید است که با این سروصداها و یا پیام ویدئویی دادن، نامه نوشتن و اعتصاب غذا کردن عقب‌نشینی خاصی صورت بگیرد یا تخفیفی در مجازات آقای بقایی در نظر گرفته شود. رفتارهای اخیر احمدی نژادی ها نشان‌دهنده تلاش آنها برای بلند کردن صدای‌شان است و انکار یا نادیده گرفتن این واقعیت است که توان موج‌آفرینی در جامعه را ندارند.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر