کد خبر: 41951
A

رویترز: اعزام مخفیانه جنگجویان اجاره ای روس به سوریه

رویترز: افرادی از شهروندان روس به عنوان جنگجویان اجاره ای و پیمانکاری از روسیه به سوریه منتقل می شوند و تعدادی از آنها نیز در جنگ سوریه کشته شده اند. این افراد علاوه بر اعضای ارتش روسیه هستند که به صورت رسمی و علنی به سوریه اعزام می شوند. دولت روسیه مشارکت شهروندانش در جنگ سوریه به صورت پیمانکاری و کشته شدن تعدادی از آنها را نمی پذیرد رویترز کشف کرده که این افراد به وسیله پروازهای مخفیانه و شبانه از جنوب روسیه به سوریه منتقل می شوند

رویترز: اعزام مخفیانه جنگجویان اجاره ای روس به سوریه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رویترز در گزارشی تحقیقی نوشت که کشف کرده افرادی از شهروندان روس به عنوان جنگجویان اجاره ای و پیمانکاری از روسیه به سوریه منتقل می شوند و تعدادی از آنها نیز در جنگ سوریه کشته شده اند. این افراد علاوه بر اعضای ارتش روسیه هستند که به صورت رسمی و علنی به سوریه اعزام می شوند.

خش های مهم این گزارش به این شرح است:

- دولت روسیه حاضر به پذیرش این موضوع نیست که شهروندانش را برای جنگ به سوریه منتقل می کند.

- این افراد به وسیله پروازهای سری و مخفیانه از روسیه به سوریه منتقل می شوند. بخشی از این پروازها از فرودگاه روستوف در جنوب روسیه صورت می گیرد. خبرنگار رویترز در فرودگاه این شهر حاضر شد. او می گوید هنگام پرواز مقصد و شماره پرواز در تابلوهای فرودگاه ثبت نمی شود. این پروازها چارتر و اختصاصی هستند. از افرادی که به سوریه منتقل می شوند تعهد گرفته می شوند که درباره جزییات پرواز و فعالیت های خود چیزی نگویند. این پروازها حتی در سامانه های اطلاع رسانی بین المللی نیز ثبت نمی شوند.

رویترز: روسیه مخفیانه جنگجویان اجاره ای به سوریه می فرستد

- این یکی از کمک های دولت روسیه به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جنگ داخلی این کشور است.

- بخشی از این شهروندان روسیه که برای جنگ به سوریه منتقل شده اند بازنشستگان نیروهای نظامی و امنیتی روسیه هستند.

- خبرنگار رویترز گفته است که شاهد انتقال 130 نفر در فرودگاه روستوف در جنوب روسیه به سمت سوریه بوده است. خیلی از انها ساکت های کهنه و مندرسی در دست داشتند که شبیه ساک های سربازی بود. آنها در صف بررسی مدارک زیر تابلوهایی ایستاده بودند که شماره پرواز و مقصد را نمایش نمی داد.

خبرنگاران رویترز برای مدت زمانی در فرودگاه روستوف حضور پیدا کردند تا پروازهای مخفیانه و ثبت نشده به سوریه را ثبت کنند.

رویترز: روسیه مخفیانه جنگجویان اجاره ای به سوریه می فرستد

این افراد توسط شرکت هواپیمایی سوری به نام أجنحة الشام از روسیه به سوریه منتقل می شوند. این شرکت، تحت تحریم آمریکاست زیرا آمریکا این شرکت را به جابجایی جنگجویان حامی بشار اسد متهم کرده است.

پروازهای این شرکت در سامان های بین المللی ثبت نمی شود. فرود و پروازها در شب انجام می شود.

- این افراد توسط نظامیان روس سازماندهی می شوند.

- رویترز نوشت: تلفات جانی روس ها در روسیه موضوع حساسی است

دولت روسیه با استقرار جنگجویان اجاره ای در روسیه، می تواند نیروهای بیشتری را در سوریه مستقر کند و کشته شدن آنها نیز در آمار تلفات نظامیان رسمی کشور روسیه در سوریه ثبت نخواهد شد.

- رویترز تاکنون توانسته با خانواده 40 نفر از شهروندان روسیه ( افرادی که عضو ارتش نیستند) و در جنگ سوریه کشته شده اند صحبت کند. این افراد از طریق شرکت های پیمانکاری برای جنگ به سوریه اعزام شده اند.

این آمار علاوه بر تعداد تلفات نظامیان رسمی ارتش روسیه هستند.

از زمان اغاز حضور ارتش روسیه در سوریه در سپتامبر 2015 تاکنون تعداد 44 نفر از نظامیان رسمی روس در این کشور کشته شدند.

رویترز: روسیه مخفیانه جنگجویان اجاره ای به سوریه می فرستد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر