کد خبر: 41987
A

گروگانگیری با تلگرام و دیوار

سه دوست قدیمی به بهانه نصب ماهواره طعمه‌های خود را در تلگرام و دیوار شکار کرده و با گروگان گرفتن آنها حسابشان را خالی می‌کردند.

گروگانگیری با تلگرام و دیوار

اوایل اسفند سال گذشته مرد جوانی باحضور در دادسرای جنایی تهران از سه مرد به اتهام آدم‌ ربایی و سرقت پول‌‌هایش شکایت کرد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاکی به بازپرس دادسرای جنایی تهران گفت: هفته گذشته ماهواره‌ام خراب شد و در جست‌وجوی تعمیرکار بودم. از طریق سایت دیوار با شماره مرد نصابی تماس گرفتم و بعد از گفت‌وگو با وی، نشانی خانه‌ام را به او دادم تا برای تعمیر ماهواره‌ام بیاید. آن شب منتظرم شدم اما خبری از او نشد. وقتی با مرد نصاب تماس گرفتم گفت نشانی خانه را گم کرده و از من خواست سر خیابان بروم تا او را به خانه‌ام بیاورم. قبول کردم و از خانه‌مان در محله پاسداران بیرون آمدم. متوجه شدم او دو کوچه پایین‌تر سوار یک خودروی پژو است. مرد نصاب با دو مرد جوان دیگر درخودرو نشسته بودند.

شاکی ادامه داد: آنها می‌گفتند همگی در کار نصب ماهواره‌اند و با هم کار می‌کنند. من هم گفته‌‌هایشان را باور کردم و با سوارشدن به خودروی آنها نشانی خانه‌ام را دادم و راننده حرکت کرد. اما او
به جای رفتن به سمت خانه‌ام، به سمت خیابان دیگری حرکت کرد. وقتی به آنها اعتراض کردم، مدعی شدند مامور پلیس هستند و باید همراه آنها به کلانتری بروم. در ادامه با چاقو تهدیدم کردند که مطمئن شدم مامور نیستند. آنها به زور کارت بانکی‌ام و رمز آن را گرفتند. تهدید کردند اگر رمز کارت اشتباه باشد مرا خواهند کشت. از ترس جانم رمز کارت را به آنها دادم. بعد از سرقت پول، مرا با دست و پای بسته در خیابانی رها کرده و گریختند. دست و پایم را بازکرده و به کمک یک راننده عبوری به خانه‌ام بازگشتم. روز بعد که به بانک رفتم، متوجه شدم دو میلیون تومان از حسابم سرقت شده است. من دو ساعت گروگان آنها بودم و از این سه آدم‌ربا شکایت دارم.

با این شکایت، پرونده برای ادامه تحقیقات در دستور کار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از سارقان آدم‌ربا، به چهره‌نگاری از آنها پرداختند و جست‌وجو برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت تا این که مرد دیگری نیز با حضوردر پلیس آگاهی شکایت مشابهی را مطرح کرد. با تحقیق از این مرد معلوم شد او نیز آگهی نصب و تعمیر ماهواره را علاوه بر سایت دیوار در یک کانال تلگرامی یافته و در تماس با نصاب، از او خواسته به خانه‌اش بیاید که مرد نصاب و همدستانش وی را ربوده و دو میلیون و 500 هزارتومان موجودی حسابش ر ا خالی کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد هردو شاکی در دام اعضای یک باند گرفتار شده‌اند. ماموران متوجه شدند تصویر یکی ازمتهمان فراری به یک مجرم حرفه‌ای شباهت دارد که چندی پیش از زندان آزاد شده است.

زمانی که تصویر او را به دو شاکی نشان دادند آنها وی را به عنوان یکی از سارقان آدم‌ربا معرفی کردند. این متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که چند روز پیش در آخرین مخفیگاهش، شناسایی و بازداشت شد.

مرد آدم‌ ربا با انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بازجویی شد و به آدم‌ربایی و سرقت از حساب ده نفر با دو همدست فراری‌اش اعتراف کرد.

متهم به افسر تحقیق گفت: زمانی که از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم سرقت‌‌هایم را از سر بگیرم به همین خاطر سراغ دو دوست قدیمی‌ام رفتم. بعد از آن یک کانال تلگرامی راه انداختیم و در آن درباره نصب آنتن ماهواره تبلیغ می‌کردیم و علاوه برآن در سایت دیوار آگهی مربوط به نصب آنتن خانه‌ها را آگهی دادیم. با این دو روش، افراد را شناسایی کرده و به بهانه نصب ماهواره سراغشان می‌رفتیم و با گروگان گرفتن طعمه‌ها حسابشان را خالی می‌کردیم.

با اعتراف وی، دو همدستش نیز در عملیات‌های جداگانه پلیسی بازداشت شدند. آنها نیزدر مواجهه حضوری با دیگر متهم پرونده، به جرایمشان اعتراف کردند.

برای متهمان به اتهام آدم‌ربایی، سرقت و جعل عنوان پلیس قرارقانونی صادر شده و آنها روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم آنها ادامه دارد./جام جم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر