کد خبر: 42025
A

بروجردی: وضعیت تلگرام افسارگسیخته است/ بحث روز جایگزینی پیام رسان های داخلی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در پیام رسان داخلی حریم شخصی طبق ضوابط قانونی رعایت می شود.

بروجردی: وضعیت تلگرام افسارگسیخته است/ بحث روز جایگزینی پیام رسان های داخلی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علاءالدین بروجردی در خصوص فیلترینگ تلگرام اظهار داشت: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  موضوع فضای مجازی و به طور ویژه تلگرام در بُعد امنیتی و اقتصادی با حضور وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش اقتصادی، نگرانی هایی در زمینه ارز دیجیتال وجود دارد و ممکن است خسارتی شبیه موسسات مالی و اعتباری برای مردم داشته باشد، در موضوع موسسات مالی مردم گله داشتند چرا مسئولان از قبل هشدار نداده بودند و مقابله نکردند که در نهایت باعث شد مردم ضرر کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه این نگرانی از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است، بیان داشت: به همین جهت ضروری است اعتماد مردم به شبکه های ملی در فضای مجازی از طریق طرح مجلس یا لایحه دولت که گفته می شود آماده است، جلب شود.

وضعیت تلگرام افسارگسیخته است

وی با بیان اینکه باید با در نظر گرفتن ضوابط از پیام رسان های داخلی حمایت شود، گفت: این ضوابط باید به نحوی باشد که هر دو بُعد امنیتی و اقتصادی را در نظر بگیرد، باید ضوابطی در پیام رسان ها حاکم باشد که شاهد وضعیت افسارگسیخته نباشبم و هر مطلب اهانت آمیز  منتشر نشود، در بسیاری از کشورها این مسئله جرم بالایی محسوب می شود و جریمه های سنگینی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد:  فیروزآبادی توضیح داد که در آلمان رای توهین و اهانت 50 میلیون یورو در نظر گرفته شده است و در مالزی 6 ماه زندانی صورت می گیرد، بنابراین باید حریم افراد در پیام رسان ها حفظ شود، از سوی دیگر باید از منظر امنیتی و اطلاعاتی رصدی صورت گیرد.

بروجردی در این باره توضیح  داد: باید نسبت به مطالبی که رد و بدل می شود تذکری داده شود البته این کار باید منطقی باشد و منجر به برخوردهای آنچانی نشود که قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد : باید این نکات در لایحه دیده شود تا ازگان هایی چون قوه قضاییه، امنیتی و اطلاعاتی بر اساس ضوابط قانونی عمل کنند تا هم بُعد امنیتی پوشش داده شود هم بُعد اقتصادی.

بحث روز جایگزینی پیام رسان های داخلی است

این نماینده مجلس در خصوص زمان فیلتر شدن تلگرام گفت: فعلا بحث روز این است که 5 شبکه اطلاع رسانی داخلی که مورد تایید وزارتخانه و کارشناسان هستند، فضای مجازی کشور را در اختیار بگیرند، این پیام رسان ها ظرفیت پاسخگویی به 15 میلیون مخاطب را دارند که به سرعت ظرفیت آنها افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مردم علاقه مند هستند از توانمندی های ملی خود استفاده و به آن افتخار کنند، گفت: در دوران جنگ برای حفظ تمامیت عرضی موشک دراختیار نداشتیم به همین جهت برای دفاع از کشور از لیبی و کره شمالی موشک گرفتیم، اما امروز ایران یکی از چند کشور برجسته  دنیا در صنعت موشک سازی است.

وی اعتقاد دارد: رشد از نقطه ای آغاز و به سرعت تقویت می شود برای ایرانی باعث افتخار است که از توانمندی های ملی خود استفاده کند به همین میزان تلگرام کمرنگ خواهد شد و اگر ضرورت اتخاذ در زمینه فیلترینگ تصمیمانی در این زمینه گرفته می شود.

بروجردی در خصوص رعایت حریم شخصی افراد در پیام رسان داخلی تاکید کرد: راه منطقی حفظ حریم شخصی مردم در پیام رسان داخلی وضع قانون است، وقتی قانونی وضع شود تکلیف همه مشخص می شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر