کد خبر: 42106
A

سفرغیرمنتظره نماینده پوتین در امور سوریه به تهران

الکساندر لاورنتیف با علی شمخانی درباره سوریه گفت وگو کرده است.

سفرغیرمنتظره نماینده پوتین در امور سوریه به تهران

الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه روز سه شنبه ۲۱ فررودین ماه در سفری «اعلام نشده و غیرمنتظره» به تهران رفت و با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد.

به گزارش سایت دیده بان ایران، الکساندر لاورنتیف و علی شمخانی در خصوص تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در خصوص واکنش نظامی به حمله شیمیایی در سوریه «گفت‌وگوی طولانی و محرمانه ای داشته اند.»

به دنبال «حمله شیمیایی» در نزدیکی دمشق، که گفته شده دستکم ۶۰ کشته و یک هزار زخمی برجای گذاشت، دونالد ترامپ گفت، حکومت بشار اسد بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و همه اقدام‌ها از جمله اقدام نظامی در حال بررسی است و به زودی و شاید در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، «تصمیمات مهمی» در مورد سوریه اعلام می‌شود.

در همین حال گمانه زنی ها حاکی است که آمریکا در حال رایزنی با کشورهای غربی متحد خود برای حمله نظامی احتمالی به سوریه است.

این در حالی است که روسیه روز سه‌شنبه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحقیق در مورد حمله شیمیایی به شهر دوما را وتو کرد.

خبرگزاری تسنیم نیز می گوید، یک مقام مطلع در تهران به «المیادین» گفته است، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه با علی شمخانی درخصوص حمله اخیر اسراییل به پایگاه هوایی تیفورِ در استان حمص سوریه گفت‌وگو کرده اند.

این گزارش می افزاید، «این ملاقات به‌خلاف روند معمول ایران در خصوص اعلام خبر ملاقاتهای لاورنتیف با شمخانی، انعکاس رسانه‌ای نداشته است.» در این حمله هفت نیروی ایرانی شهید شدند.

خبرگزاری تسنیم همچنین گفته است: «تصمیمات جمهوری اسلامی در قبال این اقدام از موضوعات اصلی مطرح‌شده» در دیدار نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و علی شمخانی بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر