کد خبر: 42136
A

همه چیز درباره آنچه می‌خواهید از مشخصات ناو عظیم الجثه اعزامی آمریکا به سوریه بدانید

طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، ناو هواپیمابر یواس‌اس هری اس. ترومن امروز چهارشنبه برای انجام عملیات در خاورمیانه و اروپا، در منطقه مستقر خواهد شد.

همه چیز درباره آنچه می‌خواهید از مشخصات ناو عظیم الجثه اعزامی آمریکا به سوریه بدانید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ پس از آن که کاخ سفید دمشق را به استفاده از گزینه نظامی به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما تهدید کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است در حال رایزنی با مشاورانش است تا برای پاسخ به این حادثه تصمیم‌گیری کند. ترامپ دوشنبه به خبرنگاران گفت: به لحاظ نظامی، گزینه‌های بسیار زیادی داریم و به‌زودی شما را مطلع خواهیم کرد. ارتش روسیه که محل وقوع حمله شیمیایی ادعایی را مورد بازرسی قرار داده اما تاکید دارد "هیچ ردی" از تسلیحات شیمیایی یافت نشده است.

یو اس اس هری اس. ترومن (سی وی ان-۷۵) (به انگلیسی: USS Harry S. Truman) نام یک ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است.

ناو هواپیمابر یواس‌اس هری اس. ترومن به افتخار هری ترومن سی سومین رئیس جمهور آمریکا نامگذاری شده است مارگارت ترومن، دختر این رئیس جمهور سابق آمریکا برای این که نام پدرش ماندگار شود حامی مالی ساخت این ناو جنگی بوده است. پایگاه خانگی این ناو هواپیما بر واقع در نورفوک، ویرجینیا است.

این ناو عظیم الجثه در سال 1996 آغاز به کار کرد و اولین عملیاتش را در سال 1998 به فرماندهی کاپیتان توماس اوتربین انجام داد. این ناو ترومن در عملیات های بوسنی و هرزگوبین، عراق ، جنگ افغانستان و از اواسط 2016 در عملیات ضد داعش شرکت داشته است.

از امکانات ویژه این هواپیما می توان به جابجایی 90 جنگنده آمریکایی که با 4 آسانسور هواپیماها را از اسکله به عرشه می آورد و دو راکتور هسته ای از نوع A4W  اشاره کرد.

اندازه این ناو هواپیما بر 333 متر در 78 متر است و قابلیت حمل 97000 تن و 6250 سرنشین را دارد. در این ناو یک ساختمان 24 طبقه وجود دارد.

ناو سی وی ان-۷۵  در سال 2007 قیمتش 4.5 میلیارد دلار برآورد شده است و وزن پروانه این ناو عظیم الجثه 30 تن است و سرعتش 56 کیلومتر در ساعت است.

ناو هواپیمابر یواس‌اس هری اس. ترومن با همراهی هفت کشتی تهاجمی مسلح به موشک‌های کروز و بیش از ۶۵۰۰ ملوان در حال حرکت به سمت دریای مدیترانه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر