کد خبر: 42220
A
روزشمار خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)

خاطره مرحوم هاشمی رفسنجانی از روحیه دادن به محمد علی نجفی قبل از استیضاح

آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) در خاطرات سال 1370 خود به ذکر وقایع روز 26 فروردین و استیضاح وزیر آموزش و پرورش دولت خود پرداخته و به حمایت از او در مقابل تندرو ها اشاره کرده است .

خاطره مرحوم هاشمی رفسنجانی از روحیه دادن به محمد علی نجفی قبل از استیضاح
دیده بان ایران  خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) را به صورت روزانه مرور می کند؛ به گزارش این پایگاه خبری؛  آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) در خاطرات سال 1370 خود به ذکر  وقایع روز 26 فروردین و استیضاح وزیر آموزش و پرورش دولت خود پرداخته است.
 
متن این خاطره در ذیل آمده است: 
 
 دوشنبه 26 فروردین 1370 آقایان حسن حبیبی،(معاون اول رییس جمهور) محمد هاشمی(رییس سازمان صدا و سیما) محسن نوربخش (وزیر امور اقتصاد و دارایی) و عطاالله مهاجرانی (معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهور) و محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش آمدند.
راجع به نحوه تبلیغات دولت و تعیین سخنگوی دولت مذاکره کردیم. و تصمیماتی گرفته شد. آقای مهدی کروبی (رییس مجلس شورای اسلامی) تلفنی اطلاع داد که چند نفر از نمایندگان افراطی بنا دارند استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مطرح کنند. پیشنهاد کرد که من به آنها پیغام بدهم خودداری کنند.
عصر؛ اعضای شورای اقتصاد افطار مهمان من بودند. تا ساعت نه و نیم کار کردم با اقای دکتر نجفی وزیر آموزش پرورش مذاکره نمودم و روحیه او را برای برخورد با استیضاح تقویت کردم. نظر این است که رای اعتماد خواهد آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر