کد خبر: 42266
A

سیف: دلار ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۵ یا ۶ درصد نوسان نمی‌کند

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار ثابت نخواهد بود و براساس مدیریت شناور شده با متغیرهای اقتصادی تغییر خواهد کرد گفت: البته این تغییرات زیاد نبوده و در حد ۵ یا ۶ درصد خواهد بود.

سیف: دلار ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۵ یا ۶ درصد نوسان نمی‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تسنیم نوشت: ولی الله سیف پس از جلسه ستاد اقتصادی دولت با بیان اینکه در نگاه کلی سیاست های جدید ارزی دولت بسیار دقیق طراحی شده و متناسب با فضای اقتصادی کشور و عرصه بین المللی اجرایی شده است گفت:این طرح در همین مدت کم نیز اثربخشی خود را نشان داده، البته در برخی زمینه ها هنوز ابهاماتی وجود دارد که به این معنانیست که در مدل دیده نشده باشد.

وی افزود: به همین علت یک کمیته دائمی در بانک مرکزی تشکیل شده تا با رصد مداوم بازار ابهامات و مشکلات این طرح را رصد و حل کند.

سیف با بیان اینکه در حال حاضر تعادل خوبی بین منابع و مصارف ارزی داریم گفت: به غیر از دو عامل قاچاق وانتقال سرمایه که اختلالاتی در بازار ارز ایجاد کرده بود در بقیه موارد درشرایط مطلوبی بسر می بریم و این مدل جدید با این نرخ تعیین شده پاسخگوی همه نیازهای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ 4 هزار و 200 تومان برای دلار ثابت نخواهد بود و براساس مدیریت شناور شده با متغیرهای اقتصادی تغییر خواهد کرد گفت: البته این تغییرات زیاد نبوده و در حد 5 یا 6 درصد خواهد بود.

ولی الله سیف درباره برخی ابهامات موجود در سیاست های جدید ارزی همچون تخصیص ارز مسافری برای دومین بار و پرداخت هزینه ویزا در برخی سفارت خانه ها بصورت ارزی گفت: این موارد در دست اقدام است و پس از عملیاتی شدن سامانه تخصیص ارز مسافری متناسب با شرایط کشور امکان دارد برای سفر دوم نیز ارز تخصیص یابد.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص کارمزد سفارت خانه ها نیز گفت: در این زمینه مکاتبه ای با وزارت امور خارجه انجام داده ایم تا سفارت خانه های خارجی کارمزد صدور ویزا را همچون بسیاری دیگر از کشورها با واحد پول محلی دریافت کنند و سپس بانک مرکزی براساس یک روند این هزینه را به ارز تبدیل کند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بسیاری از صاحب نظران و فعالان اقتصادی از سیاست های جدید ارزی استقبال کرده اند گفت: البته برخی از صاحب نظران معتقدند این سیاست ها باید زودتر ازاین ها اجرا می شد، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور زمان کنونی برای اجرای آن درنظر گرفته شد و در حال حاضر طرح از بُعد عملیاتی بسیار خوب پیش می رود. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر