کد خبر: 42273
A

جزئیاتی از طرح ترافیک جدید/ ابهامات همچنان باقیست

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهر تهران در خصوص جزییات طرح ترافیک جدید توضیحاتی ارائه داد، گرچه برخی ابهامات این طرح همچنان تا زمان اجرا باقیست.

جزئیاتی از طرح ترافیک جدید/ ابهامات همچنان باقیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مصطفی قنبرنژاد در خصوص فرایند ثبت نام مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مشکلات این سامانه به گفتگو نشست.

او با اشاره به اینکه فرایند مجوزهای طرح ترافیک سال ۹۷ فرایند جدیدی بود و باید اطلاعات متفاوتی از متقاضیان ثبت می شد، گفت: بنابراین نیاز به برنامه جدیدی بود. در سنوات گذشته محل سکونت برای برخورداری از امتیاز طرح ترافیک تاثیرگذار بود که در سال ۹۷ به دلیل آنکه افراد ساکن محدوده طرح ترافیک یک خروج قبل از ساعت ۸.۵ و یک ورود بعد از ساعت ۵ بعدازظهر داشتند دیگر اطلاعات سکونت به جز این اشخاص برای ما لازم نبود.

او ادامه داد: اطلاعات فردی افراد با سامانه ثبت احوال چک می شود و اطلاعات خودرویی از سامانه عوارض استعلام می شود.

همشهریان مشکلات طرح ترافیکی خود را از این شماره پیگیری کنند

قنبرنژاد با بیان اینکه اگر هنگام ثبت نام شهروندان تهرانی با مشکلی رو به رو شدند می توانند با شماره تخصصی #۵*۱۳۷* تماس گرفته و به طور تخصصی هر گونه مشکلی در سایت ایجاد شد را پیگیری کنند. همچنین برای سهمیه بگیران نیز چهار تلفن اختصاصی اعلام شده است.

اعتبار لازم برای رزرو یک هفته طرح ترافیک

او با بیان اینکه در سال ۹۷ هیچ کدام از افراد ثبت نام کننده تایید یا رد نمی شوند، گفت: کسانی که طرح هفتگی می خواهند باید بامداد روز جمعه به سایت مراجعه کرده و روزهای هفته آتی را رزرو کنند که برای این میزان رزرو باید ۱۸۰ هزار تومان در کارت شهروندی شان اعتبار داشته باشد.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک با معاینه فنی روزانه ۲۸ هزار تومان است، گفت: در ساعات غیر پیک این میزان به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش پیدا می کند. اگر فردی به صورت هفتگی طرح ترافیک را رزرو کند و یک روز را استفاده نکند به دلیل اینکه سهمیه یک روز ما را کاهش داده حداقل اعتبار که ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است از حساب شهروندی اش کسر خواهد شد.

قنبرنژاد با بیان اینکه افرادی که مجوز سالیانه دریافت می کنند نیازی نیست هر صبح برای رزرو به سامانه مراجعه کنند، گفت: این افراد باید ۱۰۰ هزار تومان در زمان ثبت نام بهای خدمات بپردازند و در صورتی از حساب شان کسر می شود که در محدوده تردد کنند.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه چرا برای مستاجرانی که در محدوده طرح ترافیک زندگی می کنند، شرط پرداخت عوارض نوسازی و پسماند گذاشته شده، گفت: تمام افرادی که از خدمات شهری استفاده می کنند باید عوارض شهری را بپردازند و این به اداره بهتر شهر کمک می کند، همچنین به دلیل اینکه سوءاستفاده ای از ملک نشود ما نیاز داشتیم اطلاعات ویژه ای از ملک داشته باشیم تا امکان هر گونه سوءاستفاده اطلاعاتی از املاک همشهریان منتفی شود.

قنبرنژاد با بیان اینکه سایت ثبت نام به مرور زمان تکمیل شده و در حال حاضر کاربران مرحله به مرحله فرآیند ثبت نام را انجام می دهند، گفت: در حال حاضر امکان شارژ حساب شهروندی نیز امکان پذیر است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط ساکنان محدوده طرح ترافیک به دفاتر الکترونیک مراجعه کنند، گفت: جانبازان و فرزندان شهید و بیماران خاص مانند سنوات گذشته باید به نهادهای خود مراجعه کنند.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهر تهران با تاکید بر اینکه هر مجوزی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد دارای مجوز ترافیک است، گفت: میزان مجوزهای سالیانه مشخص است و ما اجازه هیچ گونه دخل و تصرفی نداریم.

قنبرنژاد همچنین اضافه کرد: امکان ویرایش اطلاعات در سامانه وجود دارد و خودروهای هیبریدی و خبرنگاران می توانند مدارک جدید خود را مجددا در سایت بارگذاری کنند.

۱۰ هزار نفر از ساکنان محدوده طرح ترافیک در سامانه ثبت نام کرده‌اند

او با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار نفر از ساکنان محدوده طرح ترافیک در سامانه ثبت نام کرده اند، گفت: از این میان ۲۷۰۰ نفر مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک تحویل داده و تایید شده اند. همچنین ۲۵۰۰ خبرنگار در سامانه ثبت نام کرده اند و نزدیک به ۸۰ هزار نفر اطلاعات خودروی خود را در سامانه بارگذاری کرده اند.

قنبرنژاد با اشاره به اینکه مالکان خودروهای هیبریدی نیز باید برای صحت اطلاعات، مدارک خود را به دفاتر ارائه کنند، گفت: البته می توان با ثبت VIN دیگر زحمت رفتن به دفاتر خدمات را هم نداشته باشند.

به گفته او، خودروهای هیبریدی از تخفیف یک دهم درصدی برخوردار هستند.

قنبرنژاد در پاسخ به این پرسش که در صورت باقی ماندن اعتبار در حساب شهروندی امکان بازگشت آن وجود دارد، گفت: حساب شهروندی مانند کیف پول شهروندان است اگر از طرح ترافیک اعتباری باقی ماند می توانند در فرایند های دیگر شهری استفاده کنند در غیر این صورت طی ساز و کاری به حساب شهروندان بازمی گردد.

آرم‌های طرح ترافیک به خبرنگاران داده می‌شود نه رسانه

او در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه طرح های خبرنگاری به رسانه ها تعلق می گیرد یا به خبرنگاران گفت: تا این لحظه سهمیه ای برای رسانه ها در نظر گرفته نشده و آرم ها در صورت احراز هویت به خبرنگاران داده می شود.

قنبرنژاد در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه بیشتر خبرگزاری های بزرگ و رسمی در محدوده طرح ترافیک قرار دارند و بیشتر خبرهای میدانی و پوششی نیز توسط همین رسانه ها تولید می شود چرا در آیین نامه خبرنگاران، رسانه های بخش خصوصی که مصرف کننده تولیدات خبرگزاری های بزرگ هستند در اولویت هستند، گفت: این مشکلات را منتقل خواهم کرد.

در حالی که مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهر تهران به برخی سئوالات و ابهامات پاسخ داد اما همچنان برخی ابهامات در خصوص اصل طرح، مشمولان تخفیف و نحوه اجرای این طرح پابرجاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر