کد خبر: 42278
A

90 درصد بازار چادر مشکی در انحصار کره و ژاپن است

علیرضا حایری، عضو جامعه متخصصین نساجی ایران گفت: عمده واردات پارچه چادر مشکی از کشورهای کره و ژاپن است آنها با هدف صادرات،­­ سرمایه زیادی نصیبشان می‌شود.

90 درصد بازار چادر مشکی در انحصار کره و ژاپن است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا حایری گفت: ­در کشور کارخانه های تولیدپارچه با کیفیت زیاد است و سه کارخانه در کشور وجود دارد­که پارچه چادر مشکی تولید می کنند.

وی افزود: سالیانه در کشور بین 50­ تا 70 میلیون متر­چادر مشکی مصرف می شود­ که در کشور 5 تا 7 میلیون متر تولید می شود.

وی گفت: کارخانه ای در شهر کرد وجود دارد که از تکنولوژی های روز دنیا در تولید پارچه مشکی استفاده می کند اما ظرفیت تولید آن هنوز جوابگوی نیاز داخل نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه کیفیت پارچه های تولیدی کارخانه های کشورمان بسیار بالا است اما متاسفانه عمده واردات آن از کشورهای کره، ژاپن،​ اندونزی، تایلند و چین است این درحالی است که این کشورها مصرف داخلی ندارند و هدفشان تولید برای صادرات به ایران است.

وی با اشاره به اینکه واردات پارچه مشکی به قدری سوداور است که همه تمایل به واردات دارند تا تولید گفت: باید به بخش خصوصی تسهیلات ارایه شود تا این بازار برای سرمایه گذاران سوداور باشد و سرمایه گذاری کنند.

عضو جامعه متخصصین نساجی ایران­ افزود: یکی از مشکلات اصلی در صنعت نساجی نبود برند در این حوزه است و بسیاری از تولیدکنندگان ما بدون برند و با برندهای خارجی اقدام به فروش کالای خود می کنند این در حالیست که باید برند سازی در این صنعت صورت گیرد./صدا وسیما

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر