کد خبر: 42403
A
صالح نیکبخت در گفت و گو با دیده بان ایران؛

مستقل شدن شهر قم به مثابه مزاح و شوخی است/ در صورت اقدام عملی هر شخصی جهت مستقل شدن قم، مجازات سنگینی نظیر اعدام برای فرد مدعی در قانون در نظر گرفته شده است

صالح نیکبخت در رابطه با تازه ترین ادعا مبنی بر "مستقل شدن قم" گفت: برای هر ایرانی تلاش برای حفظ تمامیت ارضی کشور از امور مهم و حیاتی است. از طرفی ادعای اخیر این روحانی (حجت الاسلام و المسلمین زادهوش) می تواند مبنی بر خودمختار شدن شهر قم و یا فدرالی شدن داشته باشد در غیر این صورت و با مستقل شدن قم، این شهر به واتیکانی که در ایتالیا قرار دارد اما خود به عنوان کشوری مستقل و مذهبی است، در می آید.

مستقل شدن شهر قم به مثابه مزاح و شوخی است/ در صورت اقدام عملی هر شخصی جهت مستقل شدن قم، مجازات سنگینی نظیر اعدام برای فرد مدعی در قانون در نظر گرفته شده است
دیده بان ایران : حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی (شهر قم) در یادداشتی پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل را داده است. استقلال حوزه علمیه در قالب یک کشور مستقل ( مانند واتیکان) این امکان را فراهم می‌سازد تا حوزه علمیه قم به نظام رهبری دینی شیعیان جهان تبدیل شود و ارتقا یابد. 
 
اعلام استقلال « کشور قم » نه تنها هیچ تعریض و مخالفتی با نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست بلکه  در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب ظرفیتی جدید و پشتوانه ای معنوی است که فارغ از محظورات و محدودیتهای خارجی و داخلی جمهوری اسلامی به ترویج و گسترش فرهنگ اسلام و اظهار نظر در شئون انسانی و تعامل با نهادهای مهم مسیحیت بپردازد و از مزایای یک کشور مستقل برای حضور در مجامع بین‌المللی بهره مند شود. 
 
در رابطه با همین ادعا  "صالح نیکبخت" حقوقدان و وکیل دادگستری، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله اول باید گفت که حرف های ایشان بیشتر به شوخی و مزاح شباهت دارد تا این که بخواهند درباره مسئله ای جدی و یا حرف عادی صحبت کنند چرا که اولین مسئله حفظ تمامیت ارضی کشور است. 

 

این حقوق دان افزود: برای هر ایرانی تلاش برای حفظ تمامیت ارضی از امور مهم و حیاتی است. البته با توجه به قانون اساسی و همچنین قانون مجازات کشور، لازم است همه افراد به تمامیت ارضی کشور توجه داشته باشند و در برابر تجزیه خاک کشور مقاومت کنند اما اگر کسی برخلاف این موضوع عمل کند، تحت و تعقیب کیفر و مجازات خواهد بود.

 

این حقوقدان در رابطه با مجازات این ادعا بیان کرد: اگر این ادعا تنها در قالب یک حرف و یا ایده باشد، ایرادی ندارد اما اگر در جهت تحقق آن اقدام و یا عملی صورت گیرد، مجازات آن اعدام هم می تواند باشد چرا که این عمل جرم سنگینی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر