کد خبر: 42431
A

تصاویر ادعایی رسانه های اسرائیلی از پایگاه های ایران در سوریه

رسانه های اسراییلی تصاویر یک سری تصاویر هوایی منتشر و مدعی شدند که این تصاویر مربوط به پایگاه های سوری است که نیروهای نظامی ایران آنها حضور دارند.این گزارش شامل نقشه ها و تصاویر ادعایی مربوط به یگان‌های پهپادی سپاه پاسداران و هواپیماهای مسافربری است که به مدعای این رسانه‌ها برای انتقال سلاح و نیروی نظامی ایران به سوریه از آنها استفاده می‌شود.

تصاویر ادعایی رسانه های اسرائیلی از پایگاه های ایران در سوریه

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران  به نقل از رویترز، روز سه شنبه رسانه های اسراییل تصاویری ماهواره ای از 5 پایگاه هوایی سوریه که به ادعای تل آویو نیروهای نظامی ایرانی در آنجا مستقر هستند را منتشر کردند.

این گزارش شامل نقشه ها و تصاویر ادعایی مربوط به یگان‌های پهپادی سپاه پاسداران و هواپیماهای مسافربری است که به مدعای این رسانه‌ها برای انتقال سلاح و نیروی نظامی ایران به سوریه از آنها استفاده می‌شود.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که در هفته های گذشته، ارتش اسراییل به برخی پایگاه های هوایی سوریه حمله و تعدادی از نیروهای ایرانی مستقر در این پایگاه ها را به شهادت رسانده است. دولت و ارتش اسراییل تا کنون درباره انجام این حملات سکوت کرده و رسماً آن را برعهده نگرفته است.

جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده " انتقام سختی" بابت این حملات در انتظار رژیم تل آویو خواهد بود.

آخرین حمله عمده هوایی اسراییل به پایگاه هوایی " تی 4" در استان حمص سوریه صورت گرفت که در آن 7 نیروی نظامی ایرانی به شهادت رسیدند.

کابینه اسراییل بدون هیچ مستنداتی مدعی است ایران از این پایگاه ها برای ارسال پهپادهای مسلح به حریم هوایی اسراییل استفاده می کند.

با وجودی که مقامات ارتش انتشار این اسناد و تصاویر ماهواره ای جدید در روز سه شنبه را تایید نکرده اند اما یکی از مقامات امنیتی اسراییل در گفتگو با رویترز به طور ضمنی این موضوع را تائید کرده و مدعی شد که این تصاویر، جزئیاتی را درباره فعالیت نیروهای سپاه پاسداران ارائه می دهد که به اعتقاد وزارت دفاع اسرائیل در راستای تهدید ایران به گرفتن انتقام حمله به پایگاه " تیفور " قصد حمله به اسرائیل را دارند.

"رونی دانیل" سردبیر بخش نظامی کانال تلویزیونی " ماکو" اسراییل درباره انتشار تصاویر ماهواره ای جدید به رویترز گفت: این اقدام پاسخی به تهدید ایران مبنی بر انتقام سخت از اسراییل بود و حاوی این پیام است که اسراییل تمامی حرکات نظامی ایران را در سوریه زیر نظر دارد و در قبال حملات انتقامی احتمالی ایران پاسخی بسیار شدید در انتظار خواهد بود.

 
تصاویر ماهواره ای منتشره اسراییل از پایگاه های هوایی سوریه

تصاویر ماهواره ای منتشره اسراییل از پایگاه های هوایی سوریه

حضور سرباز اسراییلی در یک پست مرزی در بلندی های اشغالی جولان

حضور سرباز اسراییلی در یک پست مرزی در بلندی های اشغالی جولان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر