کد خبر: 42662
A

حمایت صریح سلیمی‌نمین از شهردار شدن محسن هاشمی/ محسن سالم است

سلیمی‌نمین گفت: اعضای شورای شهر می‌خواهند فردی شهردار شود که کاملا بازیچه دست‌شان باشد، در حالی‌که گرچه محسن هاشمی به لحاظ سیاسی همسو با آنها است اما بازیچه‌شان نمی شود و حاضر نیست که امتیاز شخصی به کسی دهد.

حمایت صریح سلیمی‌نمین از شهردار شدن محسن هاشمی/ محسن سالم است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عباس سلیمی نمین درباره مخالفت برخی اعضای شورای شهر با شهردار شدن محسن هاشمی گفت:  امروز شاهدیم افرادی به شورای شهر راه یافتند که در آینده مشکل جدی برای خود و جریان اصلاحات و مصالح عمومی پدید می آورند چون این افراد دنبال فرصت طلبی و تقویت موقعیت شخصی خودشان هستند نه خدمت گذاری به مردم.

اهم صحبت های سلیمی نمین به شرح زیر است: 

*تمایل اعضای شورای شهر تهران این است که شهردار آینده تهران فرد قوی نباشد تا بتوانند از او امتیاز بگیرند.  به همین دلیل نیز امروز با شهردار شدن آقای محسن هاشمی موافقت نمی کنند. محسن در بین فرزندان آقای هاشمی سالمترین فرزند است، سابقه مدیریتی در شهر تهران دارد، از موضع ریاست شورا به مقام شهردار تهران می رود، فرد شناخته شده ای است اما چون اهل امتیازدهی نیست. طبعا با شهردار شدن او مخالفت می کنند. در واقع اعضای شورای شهر تهران مایل نیستند که عنصر قوی و مسلط بر امور مدیریت شهری بر مسند شهردار تهران قرار بگیرد. در عین حال مایل نیستند فردی خارج از جریان خودشان وارد شورای شهر شود چون خروج محسن هاشمی از شورای شهر منجر به ورود فردی غیر همگون به شورای شهر می شود که این اتفاق برای شان نگران کننده است.

*اگر من از موضع جناحی بخواهم بگویم می گفتم «امیدوارم اعضای شورای شهر دنبال شهردار جناحی باشند و همین راه را ادامه دهند تا مدیریت شهری عقبگرد کند و اصلاح طلبان با سر به زمین بخورند و دیگر امکان اینکه در این موقعیت قرار بگیرند نداشته باشند» چون این روزها می بینیم که همه امور شهری تهران متوقف است حتی از حوزه گل کاری و زیباسازی شهری نسبت به سال گذشته پسرفت داشتیم، اما نگاه جناحی درست نیست بلکه از منظر مصالح عمومی باید صحبت کرد تا جامعه متنفع تمام شود. اگر اعضای شورای شهر محسن هاشمی را انتخاب کنند، طبعا یک کارنامه قابل ارائه در انتهای دوره شورای شهر پنجم خواهند داشت که می توانند بگویند کاری برای شهر تهران انجام دادند اما اعضای شورای شهر می خواهند فردی شهردار شود که کاملا بازیچه دست شان باشد، در حالیکه گرچه محسن هاشمی به لحاظ سیاسی همسو با آنها است اما بازیچه شان نمی شود و حاضر نیست که امتیاز شخصی به کسی دهد.

*{درباره پروژه اصولگرایان برای خارج سازی تدریجی اصلاح طلبان از شورای شهر}: خیر، این تحلیل عقلانی هم نیست. یعنی چی فشار بیاورند؟ بحث شهردار شدن محسن هاشمی از قبل انتخاب نجفی مطرح بود. اگر او همان موقع انتخاب می شد 8 ماه فرصت از دست نمی رفت. به فرض یک اصولگرا هم با خروج محسن هاشمی وارد شورای شهر شود معادله ای را تغییر نمی کند. اکثریت اعضای شورای شهر همچنان اصلاح طلب هستند، حتی اگر دو نفر دیگر هم بیایند این وضعیت تغییری نمی کنند اما چنین صحبت های را مطرح می کنند تا اصل موضوع را که مسئله امتیازگیری شخصی است پنهان کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر